پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران|طرح مبارزه با صیادان غیرمجاز در دریای خزر تشدید می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سرهنگ عباس پورعلی امروز در دومین نشست مشترک با فرماندهی و فرماندهان پایگاه‌های یگان حفاظت منابع مازندران در بابلسر، انضباط کاری در تمامی مأموریت‌ها، ارتقای تعاملات با نهادهای امنیتی و قضایی، کاهش نقاط ضعف و آلوده و انجام گشت‌های هدفمند و تلفیقی را از جمله مأموریت‌ها و اهداف یگان در سال جاری برشمرد.

وی افزود: کشف 800 گرم خاویار و 390 کیلوگرم ماهی خاویاری، توقیف 144 فروند شناورهای صیادی غیرمجاز و دستگیری 241 نفر متهم و معرفی آنان به مراجع قضایی خلاصه اقدامات و عملکرد یگان در سال 96 بوده که علیرغم کمبود امکانات و نیرو  یگان در جلوگیری از صید غیرمجاز عملکرد خوبی داشته است.

پورعلی از کشف و رهاسازی دو هزار و 381 قطعه ماهی خاویاری نارس که توسط صیادان غیرمجاز در دریا صید شده بود به دریا خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری در راستای امنیت برای بهره برداران شیلاتی در دریا، طرح مبارزه با صیادان غیرمجاز، قاچاق ماهیان خاویاری و محصولات شیلاتی در تمامی سطوح دریایی، بازار و مبادی ورودی و خروجی استان تشدید می‌شود.

محمدزاده سرپرست شیلات مازندران نیز در این نشست گفت: حفاظت از طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی استان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان تشدید می‌شود.

وی حفظ و حراست از ذخایر آبزیان دریا را یکی از پنج مأموریت اصلی شیلات مازندران و نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان دانست و افزود: تلاش‌های خوبی از سوی یگان صورت می‌گیرد که زمینه را برای امنیت صیادان تعاونی‌های صیادی فراهم  می‌کند و توسعه پایدار صید و صیادی را در دریا به همراه خواهد داشت.

سرپرست شیلات مازندران، نقش یگان را در حفظ امنیت صید و صیادی و سرمایه‌گذاری‌های شیلاتی از جمله طرح پرورش ماهی در قفس بسیارمهم و سازنده دانست و افزود: یگان حفاظت منابع باید از طریق تعاملات بیشتر با نهادهای مختلف قضایی و امنیتی اعم از دریابانی، نیروی انتظامی عملیات خود در مبارزه با صیدهای غیرمجاز در سال جاری توسعه دهد. 

 /ح  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.