پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران|آمل میزبان دوازدهم همایش استانی کتابت وحی شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، امیر امیرنیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه همایش کتابت وحی به منظور رسالت بر حفظ آیات الهی و سرلوحه قرار گرفتن آن در زندگی روزمره هر ساله از سوی ارشاد مازندران همایش استانی کتابت وحی به اجرا در می آید، اظهار داشت: آمل طی 11 سال میزبانی این همایش را با حضور اساتید قلم خوشنویسی برعهده گرفته است و امسال نیز این همایش استانی با همکاری شورای شهر و شهرداری و تعامل انجمن خوشنویسان آمل در این شهرستان برگزار می‌کند.

و‌ی ادامه داد: دوازدهمین همایش استانی کتابت وحی پنجشنبه دهم خرداد آغاز و تا پاسی از نیمه ادامه دارد؛ در این همایش از اساتید برجسته خوشنویسی استان دعوت شده است.

امیرنیا خاطرنشان کرد: این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر این همایش برپایی کاروان نور در اجرای برنامه سی شب، سی مسجد را با هماهنگی کانون فرهنگی مساجد در حال اجرا دارد.

حضور 100 استاد خوشنویسی در همایش استانی کتابت وحی

مسئول انجمن خوشنویسان آمل نیز در این نشست از دعوت یکصد اساتید خوشنویسان برتر استان در این همایش خبر داد و گفت: در این همایش علاوه بر اجرای کتابت آیات الهی دو برنامه مهم تجلیل از پیشکسوت استانی استاد غفاری و برگزاری یادمان هنرمند فقید مرحوم استاد عزت الله فقیه را دستور کار داریم.

حسین بخشی افزود: همچنین رونمایی جزء 30 قرآن کریم با حضور استاد کیخسرو خروش از اساتید برتر و ارشد خوشنویسی استان را در این همایش داریم.

وی با بیان اینکه خوشنویسان آیات الهی را در سبک های متفاوت چون ثلث، نستعلیق، نثر، معلی با قلم به روی کاغذ می آورند، یادآور شد: در کنار همایش نمایشگاهی در زمینه سفال سرامیک، معرق و مد و لباس از سوی هنرمندان به نمایش گذاشته می شود.

آمل ظرفیت برگزاری جشنواره ملی کتابت وحی دارد

محمدرضا خسروی از اساتید برتر خوشنویسی در مازندران گفت: آمل با وجود پتانسیل های بالا به قدرت می توان عنوان کرد که مرکز کتابت ایران جای می گیرد زیرا این شهرستان موفق شده بود تا دوره نهم همایش هفت قرآن کتابت اهدا کند که اتفاق تاکنون در هیچ شهرستان از کشور نیفتاده است.

وی افزود: دو کتاب از احمد ناطقی به خط نثر، دو کتاب و نصف از بنده به خط عروس خط ها نستعلیق، ترجمه دو کتاب از مرحوم ظروفی و یک کتاب یک استاد آملی مجموع این کتابت بوده است.

خسروی ادامه داد: کم سن ترین کاتب در ایران در آمل به سر می برد که در سن 9 سالگی موفق به رتبه ممتازی و اکنون در ده سالگی در جایگاه بالاتر به کتابت مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری را انجام داده و نامش شمیم ظریف است.

وی با بیان اینکه در انجمن خوشنویسان این شهرستان 80 خوشنویس ممتاز، فوق ممتاز و استاد فعالیت دارند، عنوان کرد: با این قابلیت آمل، مسئولان استان باید به حمایت از اساتید خوشنویسان بپردازند تا این همایش از حالت استانی به جشنواره ملی به اجرا درآید.

خسروی با اعلام اینکه آمل طی پنج سال آینده آمادگی رونمایی از کتاب را دارد، گفت: کار کتابت بسیار سخت و یک خوشنویس تمام هم و غم خود را بر روی آن می گذارد بنابراین باید از آنها حمایت شود.

این استاد خوشنویس از دیگر فعالیت قلم خوشنوبسی خود شاهنامه فردوسی بیان و مطرح کرد: این کار پنج ماه شروع شده که با برنامه ریزی بر ماهی هزار بیت، تاکنون 5 هزار بیت از 65 هزار ابیات شاهنامه به خط نستعلیق نوشته شده است.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.