پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران؛ اقلیمی ناشناخته برای گردشگران خارجی

0

استاد دانشگاه گردشگری ساری گفت: همه جا سخن از طبیعت زیبا و منحصر بفرد مازندران بوده و سالانه تعداد زیادی از مسافران وارد مازندران می شوند اما نبود زیرساخت‌های مناسب و تبلیغات رسانه‌ای از فضای اقلیمی مازندران آن را به اقلیمی ناشناخته برای گردشگران خارجی بدل کرده است.

زهرا میرزایی کوتنایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در مورد اهمیت سینما در جذب گردشگر و ایجاد درآمد و اشتغال در مازندران اظهار کرد: در میان این همه فیلم و انیمیشنی که موجب افزایش گردشگران به نواحی مختلف دنیا شده، سهم کشور ما بسیار اندک است.

وی افزود: گردشگری رسانه راه بسیار مناسب و میانبر زود بازدهای است که می‌تواند گردشگران زیادی را به مقصد فرا خوانده و در کنار آن ایجاد در آمد و اشتغالزایی نماید.

استاد دانشگاه گردشگری مازندران گفت:مازندران با داشتن پتانسیل های فراوان گردشگری هنوز نتوانسته است تصویری رنگارنگ و زیبا از جاذبه های گردشگری ایران به تماشا بگذارد.

میرزایی خاطر نشان کرد:  متاسفانه به جای نشان دادن تصاویر مثبت گردشگری از کشور و استان مازندران، در فیلم های سینمایی تصاویر منفی از کشور در جای جای دنیا دیده می شود و این حرکتی آسیب زننده در حوزه  گردشگری سینما بوده که در آمد پایدار را از مازندران سلب می‌کند.

استاد دانشگاه گردشگری ساری یادآور شد: مشکلات اجتماعی و اقتصادی بسیاری در کشور وجود دارد و زیرساخت‌های گردشگری نه چندان قوی نمی‌تواند پاسخگوی سیل عظیم گردشگران پس از اکران فیلمی درباره جاذبه‌های ایران باشد.

میرزایی تاکید کرد: در این مقطع تاریخی این وظیفه بر دوش تمام متخصصان گردشگری، رسانه و نهادهای مربوطه و حمایت دولت است که با ساخت یک فیلم یا یک انیمیشن، زیباییهای گردشگری ایران را در قالب داستانی روایت کنند تا حداقل برای شروع، تصاویر منفی موجود از ایران در جهان را کمرنگ کنند.

گفت‌وگو از راضیه عنایتی خبرنگار ایسنای مازندران


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.