پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازنداران| مصوبات جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اجرایی شود

0

عبدالله مهاجر دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری در مورد کیفیت جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مازندران، اظهار داشت: نگاه مثبت استاندار خود تاکیدی بر این موضوع است که مصوبات شورا به استناد قانون باید عملیاتی شود.

وی افزود: اجرایی شدن شورای گفت‌وگو ظرفیت خوبی است که اگر مدیران دولتی به آن اصل که قانونگذار به آن اشاره کرد اجرا کنند بسیاری از مشکلات بخش خصوصی در حوزه کسب و کار می‌تواند رفع شود.

مهاجر با اشاره به دلایل کندی اجرای مصوبات شورای مطروحه، تصریح کرد: ادارات دولتی بخشنامه‌ها و دستورالعملهای وزارتخانه‌های داخلی خود را دارند که برخی ممکن است مغایر با قانون باشداما بدانیم قانونی که برای بهبود فضای کسب و کار تعریف شده صراحت دارد و قانون خوبی است و می‌تواند ابزار خوبی برای حوزه بخش خصوصی و تولید باشد.

وی ادامه داد: مقاومت مدیران دولتی به استناد منابع و منافع خود ادامه دارد که مقرر شد تمام مصوبات اجرایی شود که به عنوان نماینده بخش خصوصی به این امر خوشبین هستیم.

مهاجر گفت: از سال 90 شورای گفت‌وگو مصوب و اجرایی شد اما متاسفانه هنوز مدیران با دستورالعمل و رویه‌های داخلی خود قانون را دور می‌زنند زیرا برایشان سخت و دشوار است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی به درستی  قانون را اجرا کنند بسیاری از مشکلات بخش خصوصی از بند ماده 11 رفع می‌شود و می‌تواند رونق تولید را برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

 /

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.