پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ماجرای فلج شدن خرس قهوه‌ای در آمل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مردم محلی در آمل ویدیوی یک خرس فلج و سرگردان را منتشر کرده که به نظر می‌رسد خرس از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و فلج شده است، مردم از گروه‌های نجات و امداد درخواست کمک کردند.

طی گزارش دریافتی یکی از دوستداران محیط زیست آمل مبنی بر زخمی شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای، تیم امداد و نجات محیط زیست استان مازندران به همراه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل و تیم عملیات آتش نشانی شهرستان بابل به محل مورد نظر اعزام و با توجه بعد مسافت و شرایط جغرافیایی محل، عملیات زنده‌گیری از طریق بیهوشی انجام شد.

با توجه آسیب‌های وارده ناشی اصابت چارپاره از سوی شکارچیان غیر مجاز، خرس آسیب دیده برای معاینه، بررسی‌های لازم دامپزشکی و تیمار و درمان به کلینیک و مرکز درمان پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری منتقل شد.

در ادامه با حضور دامپزشکان متخصص وبا بکارگیری تجهیزات لازم رادیولوژی و درمان‌های اولیه بر روی خرس آسیب دیده انجام گرفت.

خرس زخمی که از ناحیه کمر دچار آسیب شده بوده، قادر به حرکت از ناحیه دو پا نیست و درکلینیک سمسکنده تحت نگهداری و درمان است، تا بر اساس نتایج  آزمایش‌ها در روزهای آینده تحت درمان قرار گیرد.

 لازم به ذکر است، نشل و اندوار از مناطق تیر اندازی و شکار ممنوع جنوب شهرستان آمل و هم مرز با زیستگاه‌های کوهستانی بابل بوده و زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری نظیر خرس قهوه‌ای، پلنگ، کل و بز  و قوچ و میش وحشی است.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.