پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم ساماندهی وضعیت موجود اقامتگاه‌های بین راهی مازندران 

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به مسافرخیز بودن استان، گفت: با نظارت مسئولان قضایی مازندران و اقدام و پیگیری مدیران گردشگری استان باید نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقامتگاه های بین راهی استان مازندران اقدام شود.

عباس پوریانی در سومین همایش فصلی روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان، با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، سرتیپ پاسدار عباس نیل‌فروشان و همراهان ایشان، اظهار کرد: ان‌شاءالله به برکت خون شهدای گرانقدر، بزودی شکست و اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با قدردانی از زحمات مدیران قضایی استان، نوع فعالیت و خدمت در دادگستری را بسیار مهم، حساس و سخت دانست و افزود: مردم، دستگاه قضایی را امین خود می‌دانند و به دادگستری اعتماد دارند. ضمن اینکه اختیارات دستگاه قضایی نیز با دیگر دستگاه‌ها و ادارات متفاوت است که این موارد می‌طلبد همکاران همچون همیشه در انجام وظایف خود، جهادگونه اهتمام داشته باشند.

پوریانی همچنین بر رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها در دادگستری و دادسراهای حوزه های قضایی استان تاکید کرد و با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی از جمله مطالبات مهم و بحق مردم است، خاطرنشان کرد: دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی استان، بر روند رسیدگی به پرونده‌ها نظارت دقیق داشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به قانون شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح نیز اظهار کرد: دادگاه صلح از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و اقدامات مثبتی در راستای ایجاد دادگاه صلح در استان مازندران صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، پوریانی همچنین پیشگیری از وقوع جرم را امری مهم و اساسی برشمرد و با بیان اینکه توجه ویژه به بحث پیشگیری در موضوعات مختلف موجب کاهش جرائم خواهد شد، تصریح کرد: دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی پیش از ارتکاب جرم در مواردی مانند ساخت و سازهای غیرمجاز، از وقوع آن جلوگیری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: نقش دهیاران در موضوعات مختلفِ حوزه پیشگیری از وقوع جرم، به ویژه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار موثر است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که در این راستا دادستان ها بر عملکرد دهیاران نظارت خواهند داشت.

پوریانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسافرخیز بودن استان مازندران، افزود: با نظارت مسئولان قضایی مازندران و اقدام و پیگیری مدیران گردشگری استان باید نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقامتگاه های بین راهی استان مازندران اقدام شود.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین اجرای دقیق برنامه ابلاغی سند تحول قضایی را خواستار شد و گفت: انجام برنامه‌های مختلف سند تحول قضایی از جمله حدنگاری بسیار مهم و مورد تاکید است که با بهره مندی از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت.

پوریانی با اشاره به اهمیت حضور جدی و بازدید مستمر روسا و دادستان های حوزه‌های قضایی از زندان‌های سراسر استان، افزود: حضور و بازدید مدیران قضایی استان از زندان‌ها، نقش بسیار موثری در رسیدگی به مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری خواهد داشت. 

رئیس کل دادگستری مازندران ، نظارت بر پرونده‌های کثیرالشاکی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: نظارت بر روند رسیدگی به پرونده های مذکور به شکل ویژه مد نظر خواهد بود.

پوریانی همچنین بر رفتار خوش و تکریم مراجعان تاکید و تصریح کرد: درب اتاق مدیران قضایی استان باید به روی مردم باز باشد تا مردم قادر باشند مشکلات خود را با رئیس و دادستان شهرستان مطرح کنند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.