پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم جهاد تبیین برای آگاهی‌بخشی نسل جوان/ موج‌سواری دشمن از هر حادثه علیه ایران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عابدین داغمه‌چی امشب در نشست بصیرتی بسیج جامعه پزشکی و سلامت این شهرستان، اظهار کرد: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با حوادث و اتفاقات فراوانی مواجه شده و از آنها با موفقیت خارج شد تا هم‌اکنون به درخت تنومند و پرثمر تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخست پیروزی انقلاب اتفاقات زیادی همانند ترورهای سنگین و توطئه توسط دشمنان داخلی و خارجی ایجاد شد تا در نهایت به جنگ تحمیلی منجر شد، افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی کشورمان با دست خالی و اراده‌ای مستحکم با بیش از ۵۳ کشور دنیا مبارزه کرد که همه حامی تمام عیار صدام و رژیم بعثی بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با بیان اینکه آمریکا و استکبار جهانی صدام را از همه لحاظ مالی، اقتصادی و نظامی کاملا حمایت می‌کرد و حتی صدام به پشتوانه قوی آمریکا در مثاحبه خود اعلام کرد که به زودی صبحانه کاری خود را در ایران انجام می‌دهد، تصریح کرد: این فرد با طرح و برنامه‌های مدون دست به چنین ادعا زد که آرزوی دیرینه خود را به گور برد.

وی با اشاره به اینکه تمام سیستم‌های نظامی و جنگی در جنگ تحمیلی در دستان و اختیار کامل رژیم بعث بود، ادامه داد: در حالی که ایران حتی در زمینه تهیه سیم خاردار مشکل داشت و از انواع سلاح منع شد.

داغمه‌چی با بیان اینکه کشورمان در مبارزه با صدام دست خالی و اداره قوی داشت، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید در کشورمان تقدیم انقلاب شد هرچند استکبار جهانی از آن روز نیز بیکار ننشسته و هر روز با شگرد و برنامه جدید وارد میدان مبارزه با انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به حادثه کوی دانشگاه دانشگاه و جنگ نرم نوین در اواخر دهه ۱۳۷۰ علیه کشورمان، یادآور شد: مردم کشورمان همیشه با بصیرت و بینش کامل وارد میدان شدند و در حادثه کوی دانشگاه که طرح‌ریزی آن از ۱۰ سال قبل این اتفاق انجام شد دست به نابودی فتنه و فتنه‌گران زدند.

داغمه‌چی با اعلام اینکه در فتنه ۱۳۸۸ نیز با حربه تقلب استکبار در ایران کارشکنی کرده و یکی از نامزدهای انتخابی قبل پایان رأی‌گیری پیروزی خود را با قاطعیت اعلام کرد، یادآور شد: در فتنه ۸۸ کشورمان با فتنه‌گری متحمل هزینه‌های بسیار زیاد و آسیب‌های فراوان به اموال عمومی و بیت‌المال شد تا مردم بار دیگر صحبت‌های ولی‌فقیه را سرلوحه قرار دهند و با گوش سپردن به فرمایشات ولی‌امر مسلمین حماسه ۹ دی را خلق کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گوناگون آمریکایی و استکباری علیه ایران در اتاق‌های فکر اجانب، بیان کرد: بعد این حادثه انواع تحریم و فشارهای کمرشکن اقتصاد و مسئله بنزین مطرح شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اعلام اینکه امروزه در آشوب جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و اسرائیل دست به دست هم دادند و در فتنه‌ای دیگر دست به آشوب زدند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها لازم است خیلی مراقب فرزندان خود باشند زیرا شبکه‎های معاند با استفاده از فضای مجازی دست به تحریک احساسات آنها می‎زنند تا به خیابان‎ها بیایند. وی با بیان اینکه طی سال‎های گذشته آشوب‌گران در گام نخست دست به اعتراض زده و سپس اعتراض‎ها منجر به اغتشاش شد، افزود: ولی امروزه در دور جدید فتنه‎های دشمن به سرعت دست به اغتشاش و تخریب زده شد.

وی با بیان اینکه پس از همه‌گیری و اپیدمی کرونا ویروس مدارس حدود دو سال تعطیل شده و آموزش‌ها مجازی دنیال شد تا فرزندان این کشور در دوره جدید و نو آموزشی درگیر فضای مجازی شوند، اظهار کرد: پس از درس خواندن و آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی ممکن است ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی از سر کنجکاوی و ناخودآگاه انجام می‌شد در حالی که دشمنان برای هر ثانیه ورود فرزندان و دانش‌آموزان به فضای مجازی برنامه مدون داشتند.

داغمه‌چی با اعلام اینکه امروزه فرزندان‌مان بیشتر از ما با کاربرد و کارکرد موبایل و فضای مجازی آشنا هستند، ادامه داد: باید بیشتر در زمان آموزش مجازی به سمت و سوی مثبت هدایت می‌شد ولی اجانب با درگیر شدن فرزندان‌مان در فضای مجازی نقشه شوم به راه انداختند.

وی با تأکید بر اینکه در اغتشاشات اخیر مردم، نسل جوان و نوجوان کشورمان با درایت، بصیرت و آگاهی وارد میدان شدند، خاطرنشان کرد: دشمن کارش موج‌سواری است و همیشه از فضای موجود استفاده می‌کنند هرچند این فضا می‌تواند در داخل کشورمان اعتراض، تجمع، تخریب یا آشوب باشد پس لازم است فضای اطراف خود را به درستی بشناسیم و نسبت به آن شناخت و آگاهی داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اشاره به لزوم تبیین نقشه‌های شوم دشمنان علیه انقلاب اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان، بیان کرد: مردم شهر و کشورشان را دوست دارند هرچند باید بدانیم روزگاری در این کشور هیچ چیزی نداشتیم و امروزه به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از چیزها برای‌مان فراهم است.

وی با بیان اینکه باید برای نسل جوان روزگار سخت قبل انقلاب تشریح و تبیین شود که انقلاب اسلامی چگونه به وجود آمد و امروزه در کجای مسیر، راه می‌پیماید، گفت: امنیت و سلامت دو مقوله مهم جامعه است که پیامبر اسلام بسیار به آن تأکید داشتند و در زندگی فردی و اجتماعی‌مان اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: زمانی که دو نعمت بزرگ امنیت و سلامت در جامعه دچار چالش و مشکل شود به ارزش والای آن پی می‌بریم.

داغمه‌چی با اشاره به نقش جهاد تبیین در بین مردم برای آگاهی‌بخشی به جامعه، گفت: باید این روزها بیشتر از گذشته خانواده‌ها مراقب و مواظب فرزندان خود باشند و چگونگی استفاده آنها از فضای مجازی را بدانند.

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.