پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم توجه به ارتقای کیفیت واحدهای دانشگاهی/تعدد دانشگاه‌ها ضعف آموزشی را به دنبال دارد

0

رئیس موسسه آموزش عالی خزر با اشاره به لزوم توجه به ارتقای کیفیت واحدهای دانشگاهی گفت: تعدد دانشگاه‌ها ضعف آموزشی را به دنبال دارد.

احسان شعبان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ارتقای کیفی واحدهای دانشگاهی یک ضرورت است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به استانداردهای آموزشی پایبند بوده و در بحث کیفی مسائل آموزشی را رعایت کنند؛ اما متاسفانه از نگاه دانشجویان امروز، رعایت استانداردهای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزش یک تهدید است.

وی افزود: دلسردی و دل‌زدگی دانشجویان در فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، باعث ناامیدی در بین آن‌ها شده که انقلاب بزرگی در سیستم آموزش عالی کشور به وجود آورده است.

سرپرست دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه در دانشجویان می‌تواند توسط اساتید معتبر و خبره در رشته تخصصی خود صورت گیرد، گفت: به واسطه طرز تفکری که دانشجویان امروز دارند، امید به فردا از بین رفته و این دیدگاه در آینده خسارت‌های قابل توجهی به بدنه آموزشی کشور می‌زند.

شعبان‌زاده یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع دانشگاهی را تعدد موسسات غیرانتفاعی و سایر دانشگاه‌ها دانست و عنوان کرد: تعدد بالای موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های دیگر به‌ویژه در مازندران باعث تغییر بعضی از تعاریف و مفاهیم شده است.

وی تصریح کرد: تعدد دانشگاه‌ها موجب ضعف آموزشی شده و بزرگترین کمکی که وزارتخانه می‌تواند به موسسات آموزش عالی داشته باشد، برداشتن واژه غیر انتفاعی از کنار موسسات آموزش عالی است.

شعبان‌زاده بیان کرد: برداشتن واژه غیر انتفاعی از کنار موسسات آموزش عالی موجب می‌شود دانشجویانی که انگیزه حضور در دانشگاه را به دلایل متفاوت ندارند، از موسسات خارج شوند؛ زیرا به زور ماندن و ادامه تحصیل آنان به روند آموزشی لطمه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه موسسات غیر انتفاعی نیاز به توجه بیشتری داشته و دانشگاه عالی خزر نه تنها یک خانواده دانشگاهی بلکه یک خانواده فرهنگی و آموزشی است، خاطر نشان کرد: نگاه ما صرفا ورود دانشجو به دانشگاه و گرفتن مدرک نیست و با برنامه های فوق فرهنگی و برگزاری مسابقات ملی تاثیرگذاری بیشتری را در دانشگاه بر روی دانشجویان داریم.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، دانشگاه عالی خزر از سال 1383 فعالیت خود را با دو رشته شیلات و صنایع غذایی در مقطع کاردانی شروع کرده است و امروز با 51 مقطع رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد با هزار و 30 دانشجو به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.