پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم تشکیل کمیته پشتیبان در شورای فرهنگ عمومی مازندران/ تقدیر از حضور گسترده مردم در دهه فجر و خودروپیمایی در ۲۲ بهمن

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر  امروز در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نمایندگی ولی فقیه مرکز مازندران برگزار شد، ضمن تاکید بر استغفار در ماه رجب، اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های خلقت انسان، براساس بیان قرآن این است که انسان‌ها به رحمت الهی برسند هدف اصلی همین است.

وی با اشاره به اینکه هشت آیه در قرآن داریم که توجه به آن به رحمت ختم می‌شود، گفت: در برخی از این آیات اطاعت از خدا و رسول پایه رحمت معرفی شده، در آیه دیگر نماز، زکات و اطاعت از رسول، تقوا و تبعیت از قرآن زمینه رسیدن به رحمت معرفی شده است.

*لزوم شکل‌گیری کمیته بررسی/ کرونای انگلیسی را جدی بگیریم

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه باید کمیته‌ای زیر نظر دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان شکل بگیرد، بیان کرد: در این کمیته باید به مباحث امور جوانان و ورزش و مسجد به‌عنوان یک خانه، توجه شود، توجه جوانان در حوزه زنان که ظرفیت خوبی است در مساجد و کانون‌های فرهنگی بسیار موثر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: همانطور که می‌دانید در رابطه با مسئله کرونا اعلام خطر شده کرونای انگلیسی وارد کشور شده، تا به حال از انگلیس هیچ نفعی ندیدیم امروز باید با کرونای انگلیسی دست و پنجه نرم کنیم، کشور در آستانه موج چهارم کرونا قرار دارد، بهترین راهکار استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و راهکارهای شخصی است، انتظارمان این است که مردم رعایت کرده و آژیر خطر در این زمینه را جدی بگیرند.

این مسوول ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در دهه فجر و خودروپیمایی در ۲۲ بهمن، تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات این مردم از ضروریات است، امنیت در ایام دهه فجر قبل و بعد آن پابرجا بوده است، امیدواریم در دبیرخانه با مروری بر آیین‌نامه و شرح وظیفه اصلی این شورا روی محور اصلی حرکت کنیم و در جلسه بعدی همین دغدغه‌ها منطبق با وظایف شورا بیان شود.

در ادامه عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد در مازندران با اعلام اینکه هدف از برگزارس این جلسه، بررسی مصوبات قبلی برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان، تحلیل گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و روند رسیدگی به کارگروه مساجد است، گفت: دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی وظیفه رسیدگی به این مشکلات را دارند.

*لزوم بررسی وضعیت نامناسب حوزه گردشگری مازندران

وی افزود: اجرای برنامه ۹ دی با محوریت شورای هماهنگی، برگزاری کنگره شهید حاج قاسم در سپاه، توجه حوزه بانوان و خانواده و گردشگری مسائلی پیرامون این مباحث، ارسال نامه‌ای با مضمون بررسی موضوع گردشکری در استان به فرماندهی سپاه در خصوص مشخص شدت علت ضعف در گردشگری استان که تبدیل به پاشنه آشیل شد، از اقدامات اخیر شورا بوده است‌

زارع با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضع نامناسب گردشگران استان ضرورت دارد، گفت: تبلیغات در این بخش می‌تواند موثر باشد، انتظار داریم کارگروهی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود تا درخواست‌های این جلسه در آن بررسی شود‌.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام یوسف یوسف پور دبیر شورای هماهنگی و فعالیت‌های قرآنی در مازندران با اشاره به اینکه مراسم ۹ دی امسال به‌صورت استثنایی برگزار شد، گفت: همزمان با این مراسم برنامه‌های ستاد دهه فجر سال ۹۹ با تشکیل ۲۳ کارگروه آغاز و دستورالعمل‌ها طی برگزاری ۴۰ جلسه ابلاغ شد.

*برپایی راهپیمایی خودرویی خانوادگی در ۵۳ نقطه از استان 

وی افزود: تهیه و ارسال ۲۰ هزار پرچم جمهوری اسلامی و پرچم مذهبی برای میادین سطح استان را داشتیم که  بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ پرچم به مرکز استان اختصاص یافت، طراحی و نصب بنر و پوستر در سطح استان به تعداد ۸۰ هزار مورد، فضاسازی محیطی و آذین‌بندی سطح شهر، آماده‌سازی سیستم صوتی و سیار در سطح استان برگزاری انواع نمایشگاه مجازی و حضوری توسط کارگروه‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن ختم قرآن از اقدامات انجام شده بود.

یوسف‌پور اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، وبلاگ‌نویسی، برگزاری انواع نشست‌های بصیرتی، بیان دستاوردهای انقلاب، خدمات رایگان و ویزیت، کمک مومنانه، برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی در سطح استان در فضای مجازی انجام شد.

دبیر شورای هماهنگی و فعالیت‌های قرآنی در مازندران با اشاره به شرایط کرونایی گفت: مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب را به‌صورت نمادین برگزار کردیم اولین آن به صدا درآوردن زنگ انقلاب در ۱۲بهمن بود، سپس مهمانی شهدا و نورافشانی و بانگ الله اکبر را داشتیم، سپس اجرای تدارکات برای برگزاری راهپیمایی خودرویی و موتوری خانوادگی در بیش از ۵۳ نقطه داشتیم که برای بار اول صورت گرفت.

این مسوول گفت: در راستای برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد انقلاب در مازندران تا به الان تعداد ۱۰ هزار برنامه گزارش شده، در کل حدود ۴۰ هزار برنامه داشتیم که با اجرای آن دهه فجر سال ۹۹  را سطح جهان به‌صورت نمونه معرفی کردیم.

در ادامه سمیه طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری مازندران با اشاره به اینکه در حوزه زنان نگاه‌مان نگاه جنسیتی نیست اما تاکیدمان حفظ و تحکیم بنیاد خانواده است، اظهار کرد: باوجود ساختار موجود مجبور به انتخاب اولویت‌ها در این حوزه هستیم.

*اولویت ما توجه به بحث معیشتی است

وی افزود: توجه به بحث معیشتی خانواده‌ها برایمان اولویت دارد چرا که  وضعیت بد اقتصادی و کرونایی در مملکت مزید بر علت شد به‌ویژه بحث مشاغل خانگی بانوان را تحت تاثیر قرار داد، مسجد پایگاه خوبی است امیدواریم متولیان متعدد فرهنگی هم‌گرایی و وحدت در بین محلات را مدنظر قرار بدهند.

طوسی تصریح کرد: همان‌طور که ما از مردم مشارکت می‌خواهیم مردم هم خواستار یک‌صدایی بین مسوولان و متولیان امر هستند.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.