پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم تشکیل سازمان برنج/ کشاورزی دانش بنیان راهکار رفع مسائل است

0

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سعادتی صبح یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان با صنعت و معدن استان با اشاره به آسیب‌های صنعت کشاورزی خواستار برنامه ریزی برای حل این مشکلات شد.

وی با اشاره به تأسیس انجمن برنج و مرکز تحقیقات برنج گفت: تاکنون چندین بار ایجاد سازمان برنج پیش بینی شد ولی محقق نشده است.

سعادتی تاکید کرد ۱۰ درصد منابع کشور با واردات برنج به تاراج می‌رود و با توجه به تولید داخل می‌توان به خودکفایی رسید.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران نیز در این نشست هم اندیشی برای برون رفت از مشکلات کنونی را هدف جلسه با مجمع نمایندگان بیان کرد و با اشاره به انتخاب وزیر صمت گفت: امروز در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط جنگی، وزارت صمت یکی از وزارتخانه مهم به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر قرار باشد از این بحران عبور کنیم، اداره وزارت صمت با سرپرست به صلاح نبود که خوشبختانه نسبت به انتخاب وزیر پیشنهادی اقدام شده است.

کشاورزی دانش بنیان راهکار رفع مشکلات

نعمت زاده رئیس مرکز تحقیقات برنج مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان خرد جمعی نقش بسزایی در توسعه استان دارند، گفت: نگاه سنتی به استان موفق نخواهد بود و باید این نگاه سنتی را به نگاه دانش بنیان تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی دانش بنیان راهکار برون رفت از مشکلات خواهد بود، انسجام بین مجموعه نمایندگان و دانش بنیان را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و با اشاره به موضوع برنج گفت: برنج در اقتصاد منطقه و امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد.

نعمت زاده با تاکید براینکه نمایندگان بایدتدابیری در دستور کار قرار دهند که از تمامی ظرفیت‌های پایه تولید استفاده کنند، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، یکی از ظرفیت‌های بالقوه سرمایه گذاری تولیدات کشاورزی است.

رئیس مرکز تحقیقات برنج مازندران گفت: با توجه به تغییرات اقلیم و شرایط ویژه در حوزه مصرف آب، تولید و بیماری آفات، یکی از ظرفیت‌های بالقوه حوزه کشاورزی است.

وی گفت: ما موظف هستیم تا با استفاده از ظرفیت دانش بنیان، مسائل موجود را مدیریت کنیم و علاوه براین از یکی از بحث‌های مهم در تولید آبزیان، استفاده از ظرفیت دریا است.

رئیس مرکز تحقیقات برنج مازندران گفت: ما باید به دنبال کشت‌های میکروبی باشیم زیرا بسیاری از میکروب‌های موجود می‌تواند به عنوان مواد غنی غذایی باشد و در حوزه‌های مختلف کاربرد داشته باشند.

کد خبر 5039573
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.