پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لباس روحانیت امانت بسیار بزرگی است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه لباس روحانیت امانت بسیار بزرگی است، گفت: این لباس حیثیت پیامبران، امامان و علمای دین است و امروزه، پوشیدن این لباس خودش یک جهاد است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز (۳۱ شهریور ماه) در مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آیین عمامه‌گذاری چند نفر از طلاب استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در سیره تبلیغاتی و حوزوی ما یک راهکار خاص برای تبلیغ از گذشته تا امروز وجود داشته که یکی از آن‌ها همین لباس است.

وی ادامه داد: اصل عمامه مستحب است، قبا و عبا هم شاید برگرفته از همان پیراهن عربی باشد، مردم هم اگر احترام می‌کنند به این دلیل که لباس، لباس پیغمبر (ص) است.

محمدی لائینی با بیان اینکه لباس روحانیت امانت بسیار بزرگی است، اظهار کرد: روحانیون برای اینکه تا حدودی محدود می‌شوند، باید خود را با مقتضیات این لباس، توقعات خدا و جامعه از صاحب این لباس هماهنگ کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر از محسنات لباس استفاده می‌کنیم، پیامدهای آن را هم باید به جان بخریم، پوشیدن دائمی این لباس یک جهاد است.

لباس روحانیت امانت بسیار بزرگی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبریک به دو طلبه‌ای که ملبس شدند، گفت: ما در جامعه ۸۰ یا ۹۰ درصد احترام می‌شویم، حال ۱۰ تا ۲۰ درصد اذیت شویم، این ناسپاسی است که تحمل نکنیم، دعای‌مان این است که بچه‌ها و نسل ما همین راه را ادامه دهند.

لباس روحانیت امانت بسیار بزرگی است

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.