پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قیمت پایین گوشت قرمز موجب حذف تولیدکننده می‌شود

0

اللهیار ولی‌زاده مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: دولت هرچه سریعتر راه‌حل مشکل بازار گوشت قرمز را پیدا کند.

وی افزود: از یک‌سو قیمت پایین گوشت قرمز به معنای حذف تولید است و ازسویی دیگر این افزایش قیمت دست تولیدکننده نیست بلکه هزینه سربار تولید است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران بیان کرد: اگر دولت بحث به‌صورت کارت برای خرید گوشت ارزان را اختصاص دهد احساس می‌کنیم مصرف‌کننده را درمی‌یابیم.

ولی‌زاده با تاکید بر اختصاص یارانه دولت برای کم‌درآمد‌ها به‌منظور خرید گوشت قرمز، خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته دام‌های مولد بسیاری کشتار رفت و بیش از ۵۰درصد شغل روستایی استان را از دست دادیم.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران بیشترین تعداد دامپروران را دارد که در قالب تشکل‌‌ها بوده است، افزود: تولیدکنندگان مسوولیت تامین پروتئین دارند و باید همه تلاش صورت گیرد که شغل آبا و اجدادی خود را از دست ندهند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران مازندران بیان کرد: اگر کارت خرید در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گرفت خلائی بین عرضه و تقاضا وجود نداشت و شاهد چنین شرایطی نبودیم.

ولی‌زاده یادآور شد: البته باز هم در این شرایط مازندران، وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد و حتی بخشی از گوشت استان تهران را هم تامین می‌کند.

وی گفت: در این شرایط برای مصرف‌کنندگان نگران هستیم و باید فکری برای مصرف‌کنندگان شود در غیر این صورت تولید به بن‌بست می‌خورد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.