پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قوه قضاییه در تراز انقلاب اسلامی است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در سخنان پیش ازخطبه های نمازجمعه ساری با گرامیداشت یادو خاطره شهدای قوه قضائیه و شهید مظلوم بهشتی و یارانش، اظهار داشت: جایگاه قضاوت در قرآن کریم بسیار خطیر و ارزشمند است.

وی بااشاره به خطیربودن جایگاه قضاوت افزود: اجرای عدالت و گسترش داد در میان همه مردم، برخورد با ظالم و احقاق حق مظلوم و عدالت گستری از وظایف مهم قوه قضائیه است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: وی گام‌های اساسی در بنیانگذاری دادگستری و اجرای احکام فقه و اسلام برداشته است و گسترش عدل و داد و احترام گذاشتن به قوانین از جمله دستاوردها است.

حجت الاسلام اکبری، توجه به عدالت، استقلال قاضی و قوه قضائیه را از جمله ویژگی‌های شهید بهشتی بیان کرد و گفت: قوه قضائیه در تراز جمهوری اسلامی است و باید از حوزه و دانشگاه برای اداره این قوه بهره گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران، راه اندازی پلیس قضائی را از دستاوردهای شهید بهشتی بیان کرد و گفت: همه مسئولان قوه قضائیه درصدد هستند این اقدام سنجیده را دوباره احیا کنند زیرا اگر پلیس قضائی منحل نمی‌شد بسیاری از مشکلات موجود حل می‌شد.

وی از شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضائی یاد کرد و گفت: حقیقتاً راه شهید بهشتی دردوران ریاست آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تداوم یافته است و همان هدف‌ها و برنامه‌های برگرفته از موازین شرعی و الهی وپیام شهدا را تعقیب می‌کند.

حجت الاسلام اکبری، فساد را یکی از آسیب جدی در بخش‌های مختلف برشمرد و گفت: مبارزه با فساد شدت یافته است و اگر دستگاه قضائی بتواند فساد را با همکاری دستگاه‌ها برچیند، جامعه‌ای سالم و عاری از مفاسد خواهیم داشت و هجمه‌ها کوچک‌ترین اثری بر عزم جدی مردم نخواهد داشت.

کد خبر 4958695
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.