پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قوانین مصوب دهه ۴۰ ، مانع سرمایه گذاری گردشگری چهاردانگه

هم اکنون در مازندران طرح های سرمایه گذاری در گردشگری چشمه سورت ، چشمه الندان و چشمه چورت چهاردانگه به خاطر بند قانونی که در دهه ۴۰ تصویب شده با مشکل مواجه شده اند.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، حسین باقری عصر دوشنبه ( ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ) در جلسه کارگروه گردشگری مازندران در ساری توضیح داد : در ماده ۶ قانون مصوب سال ۱۳۷۰ ، واگذاری زمین های منابع طبیعی برای اجرای طرح های گردشگری به اخذ مصوبه و مجوز از کارگروه گردشگری مشروط شده است.

 

وی افزود: بر اساس این قانون ، میراث فرهنگی پس از بررسی درخواست و گرفتن استعلام از نهادهای مربوطه همچون محیط زیست ، امور آب و نبود مغایرتی در این روند ، با سرمایه گذاری فرد در زمین های تعیین شده منابع طبیعی موافقت می کند.

 

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت : پس از این مرحله که به اندازه کافی دقیق و طولانی است و مصوبه کارگروه گردشگری را هم دارد ، طرح قابلیت اجرایی پیدا می کند ، اما برابر ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و منابع طبیعی که مربوط به دهه ۴۰ است ، پس از این مرحله باید آگهی مزایده در روزنامه منشتر شود که عملا سنگی جلوی پای اجرایی شدن طرح های گردشگری است.

 

وی افزود : با انتشار آگهی مزایده افرادی با عنوان سرمایه گذار اعلام آمادگی و برای در اختیار گرفتن زمین رقابت می کنند که گاهی اصلا توان سرمایه گذاری را ندارند.

 

باقری گفت: هم اکنون در مازندران طرح های سرمایه گذاری در گردشگری چشمه سورت ، چشمه الندان و چشمه چورت چهاردانگه به خاطر همین بند قانونی دهه ۴۰ با مشکل مواجه شده اند.

 

وی همچنین از وجود ۱۷۹ طرح نیمه تمام حوزه گردشگری در مازندران خبر داد و گفت که برای تکمیل این طرح ها به ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.