پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قلع و قمع ۸۰ واحد تغییرکاربری غیرمجاز تا ۷ روز آینده در ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فروش زمین آبا و اجدادی و سرگردانی و خانه‌دوشی از روستاها به شهرها و در شرایط خوشبینانه کلیدداری و سرایداری خوش‌نشینان درحالی به سریالی تلخ تبدیل شده که کرونا سرعت آن را بیشتر کرد.

این روزها جولان زمین‌خواران در طبیعت مازندران شدت یافته و هجوم زمین‌خواران را در طبیعت شمال شاهد هستیم.

درحالی این تراژدی تلخ ادامه دارد که طی سال‌های گذشته روستاییان به بهایی پایین زمین‌های پدری را به فروش رساندند و اکنون برخی برای آن کیسه دوخته و پلاک‌بندی کرده و با دریافت سود کلان آن را به خوش‌نشینان به فروش می‌رسانند.

این روند درحالی ادامه دارد که ساخت‌وسازها نیز همچنان پرشتاب‌تر از گذشته تداوم داشته و حتی به دل طبیعت و در نقاط بکر رسیده است.

*هجوم زمین‌خواران در بهار ۹۹

رضا پورفلاح مدیرجهاد کشاورزی مرکز استان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: هجوم زمین‌خواران طی سه ماه نخست امسال یعنی بهار ۹۹ افزایش یافته و شاهد مافیایی در این زمینه هستیم.

*زمین‌خواری کاغذی

وی افزود: یکی از مشکلات مهمی که در این زمینه شاهد هستیم این است که مشاوران املاک زمین‌ها را به بهای نازل روی کاغذ خریداری و روی کاغذ تفکیک و در واقع روی کاغذ زمین‌خواری می‌کنند و وارد عرصه نمی‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی ساری اضافه کرد: وقتی خریداران زمین وارد طبیعت شدند می‌بینند زمینی که خریداری کردند مشخص نیست کدام نقطه است به همین دلیل نسبت به دیوارکشی اقدام می‌کنند که با مشاهده و بازدیدهای کارشناسی جلوی این اقدام گرفته می‌شود.

*برخورد قاطعانه دستگاه قضا

پورفلاح با بیان اینکه جهاد کشاورزی در راستای برخورد با این مهم به تنهایی پاسخگو نیست، تصریح کرد: البته تلا‌ش‌های دستگاه قضا به‌منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز قابل تقدیر است که قاطعانه برخورد می‌کنند.

*پیشگیری؛ اولویت اصلی

وی با اعلام اینکه اولویت اصلی ما بحث پیشگیری است، بیان کرد: توصیه ما به افرادی که قصد خرید زمین دارند این است که حتما از مبادی ذیربط استعلام بگیرند و زمین‌های زراعی و باغی را برای ساخت‌وساز خریداری نکنند.

*قلع و قمع ۸۰ واحد تغییرکاربری غیرمجاز تا ۷ روز آینده در مرکز مازندران

مدیرجهاد کشاورزی ساری با اشاره به اینکه از روز گذشته تا هفت روز آینده قلع قمع ۷۰ یا ۸۰ مورد را در دستور کار داریم، افزود: البته این اقدام با انجام اقدامات پیشگیرانه برای واحدهایی است که شروع به تغییر کاربری غیرمجاز کردند اجرا خواهد شد.

پورفلاح با بیان اینکه در سه ماهه فصل بهار امسال براساس ماده سه ساخت‌وساز غیرمجاز ۱۶۲ پرونده شکایت کردیم، اضافه کرد: ۳۸ مورد تبصره دو ماده ۱۰ یعنی پیشگیری قبل از شروع به تغییر کاربری داشتیم.

*تداوم پایش‌ها در طبیعت شمال

وی در پایان گفت: پایش‌ها برای جلوگیری از تغییر کاربری در طبیعت شمال همچنان در دستور کار قرار دارد و مهم بحث پیشگیری است که در اولویت قرار دارد.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.