پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قلع و قمع داوطلبانه یک ساخت و ساز غیرمجاز با بازدید دادستان بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، یک بنای غیرمجاز در منطقه سیدکلای بخش بابلکنار پس از ورود مراجع قضایی و بازدید میدانی دادستان عمومی و انقلاب بابل به صورت داوطلبانه تخریب شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی دادستان شهرستان بابل در حاشیه بازدید از دو روستای جنگلی ازارسی و سیدکلا در منطقه بابل‌کنار که عرصه محض جنگلی است و ساخت‌وسازهای غیرمجازی صورت گرفت، بازدید به‌عمل آمد.

این بازدید با حضور رئیس بنیاد مسکن، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس اداره گاز، رئیس اداره برق شهرستان و سایر مسؤولان صورت گرفت.

گفته می‌شود؛ ساخت‌وسازهایی که در این منطقه انجام شد با چشم‌پوشی مدیران مربوطه، به‌ویژه منابع طبیعی، تخلف دهیاران و شوراهای این منطقه انجام شد.

این روند ساخت‌وساز در حالی صورت گرفته است که چندین مدت قبل، تذکرات لازم در این رابطه داده شد و نکته مهم اینکه افراد سودجو با تصرف و تجاوز در منابع ملی اقدام به خرید و فروش این املاک می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب بابل در این بازدید با تاکید به مسؤولان منابع طبیعی برای جلوگیری از این تصرفات و هشدارهای لازم به ادارات خدمات‌رسان گفت: حق هیچ‌گونه خدمات به متخلفان در تجاوز به منابع ملی، تجاوز به بستر رودخانه، ویلاها و ساخت‌و‌سازهایی که با تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، را  ندارند و در صورت تخلف با مدیران مربوطه برخورد می‌شود. 

در ادامه بازدید دادستان عمومی و انقلاب بابل از روستای سیدکلا بابلکنار که با اطلاع یک شهروند نسبت به  ساخت ویلایی به‌‌صورت غیرقانونی انجام شد؛ دادستان بابل دستورهای لازم برای اجرای قلع و قمع بنایی که در عرصه محض جهادکشاورزی بود تغییر صادر کرد.

ملاکریمی در پایان با هشدار به مسؤولان و متولیان  این حوزه گفت: هر مسؤول باید نظارت جدی بر حوزه کاری‌اش داشته باشد، از مدیریت منابع آب، مدیریت جهاد کشاورزی، مدیریت اداره منابع طبیعی، بنیاد مسکن همه اینها باید با هماهنگی هم اجازه هیچ‌گونه تصرف و تعدی را به هیچ فردی ندهند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.