پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قطع درختان بالای 50 سال به جای نیزار در بابلسر + تصاویر

0

درختان 40 تا 50 ساله شهرک دریاکنار بابلسر، این روزها آرام و قرار ندارند، چرا که فردی با یک حکم در دست، به جای از بین بردن نیزارها، به دنبال قطع درختان یک منطقه‌ در این شهرک است و تا کنون با مقاومت مردم این شهرک، رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، داستان از آنجا آغاز می شود که فردی با یک حکم، مدعی شد مالک خانه‌ای قدیمی در شهرک دریاکنار است که بر اساس آن می توانید آن را تصرف کرده و نیزارهای درون آن را بریده و منطقه را پاکسازی کنید، اما پس از چند لحظه، اقدام به قطع درختان 40 تا 50 ساله درون آن کردند که با مقاومت ساکنان شهرک، رو به رو شد.

رایینی، یکی از ساکنان شهرک دریاکنار بابلسر، در این خصوص به ایسنا می گوید: طی تماس تلفنی یکی از دوستان سریعا به این نقطه از شهرک رسیدم. اولین چیزی که ناراحت کننده بود التماس خانم عضو کمیته فضای سبز شهرک بود که درختی را در آغوش گرفته و بلند فریاد می زد، قطع نکنید.

این ساکن شهرک در ادامه خاطرنشان کرد: این درختان قدمت 40 تا ۵۰ سال قدمت داشته و از نوع صنوبر، کاج و کاج سوزنی هستند.

راینی با بیان اینکه بلافاصله با نیروی انتظامی تماس گرفته و خواستار مراجعه شدیم، افزود: بعد از تماس به سمت مردی که ادعا می کرد ملک شخصی خودش است رفته و علت کارش را جویا شدم.

وی بیان کرد: حکمی به من نشان دادند که در آن نوشته بود خانه ای قدیمی در داخل شهرک وجود داشته که می توانید آن را تصرف و نیزار را بریده و منطقه را پاکسازی کنید.

این ساکن شهرک می گوید: در نامه فوق نشانی یا اسمی از بریدن چندین درخت چند ساله نبود.

راینی با ابراز گلایه از ساخت و ساز های بی رویه این روزها که جان طبیعت را می گیرد، تصریح کرد: ۲۰ سال تمام این منطقه را آبیاری و نگهداری کردیم تا  امروز و اینجا حال دل درختان خوب باشد اما نیست.

وی ادامه داد: تمام تاسیسات این شهرک بزرگ در کنار این درختان جای گرفته مانند چاه تامین کننده آب و این قسمت از حاشیه های شهرک محسوب می شود اما نمیدانم چه طور مالک خصوص پیدا کرده است.

این ساکن شهرک در ادامه با بیان اینکه اگر قرار بود مالک جدید در این منطقه بیاید باید ملک به مزایده گذاشته شود، خاطرنشان کرد: چه طور یک شبه مالکی برای زمین پیدا شده و دستور قطع درختان را برای ساخت و ساز گرفته است، نمی دانم. 

خبرگزاری ایسنا این موضوع را از مسئولان شهرستان بابلسر و استان مازندران پیگیری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.