پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قصه تکراری آسیب‌های برف و باران در غرب مازندران/ مدیریت بحران مازندران باید پاسخ‌گو باشد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدعلی محسنی نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روستاهای دهستان زانوس‌رستاق در بخش کجور با اشاره به اینکه استان مازندران به ویژه غرب استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، اظهار کرد: با وجود دستاوردهای بسیار زیادی که در عرصه‌های مختلف داشتیم همچنان ملت ما از بسیاری از دردها و زخم‌ها رنج می‌برند و بخش کجور نیز به نوعی دیگر از محرومیت رنج می‌برد و حتی آن‌هایی که در شهرهای نوشهر، چالوس و کلاردشت هم سکونت دارند نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

وی افزود: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا دو دهه آینده، مشکلات جدی، مردم غرب مازندران را تهدید خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سرانه ناکافی آب، برق و گاز تا سرانه ناکافی نان و آرد و نیز مشکلات جدی زیست‌محیطی که به واسطه گردشگری بودن منطقه غرب مازندران، بر مردم این منطقه تحمیل شده است.

محسنی تصریح کرد: کشاورزی ما را به بهانه گردشگری نابود کردند و الان کمتر فرد کشاورزی را می‌بینیم که خود برنجش را تأمین کند بلکه اغلب‌شان خریدار هستند و باز هم به خاطر گردشگری بودن، صنعت نفس‌های آخرش را می‌کشد و بنا به گزارش کارشناسان، شهرک‌های صنعتی در نوشهر و مرزن‌آباد با ۱۱ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند اما از سوی دیگر باید ببینیم حال که این دو صنعت به این شکل به قهقهرا رفته‌اند پس در توریسم برای ما چه کردند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری فراهم نیست، اذعان کرد: با وجودی که نزدیک به هفت دهه گذشته فرودگاه داشتیم و ۸۱ سال از عمر بندر نوشهر می‌گذرد و این دو می‌توانستند فضای بسیار خوبی در حوزه گردشگری منطقه فراهم کنند ولی شاهد آن هستیم که ظرفیت‌های منطقه در حد و اندازه خود دیده نشده است و امروز به شدت با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در اغلب روستاها با آن برخورد کردیم بحث آب شرب است، عنوان کرد: با وجودی که در گوشه و کنار این منطقه آب شرب غنی وجود دارد اما هنوز نتوانستیم آن را برای مردم فراهم کنم.

 محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دیگر حوادثی به نام غیرمترقبه نداریم بلکه همه آنها مترقبه هستند، اظهار کرد: هر سال قصه‌های تکراری آسیب‌های برف و باران به یک منطقه را شاهد هستیم و این را در دنیا به عنوان و نام حوادث غیرمترقبه نمی‌شناسند بلکه ما باید طرح و فکری جدید داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً ستاد مدیریت بحران مازندران باید پاسخ‌گو باشد که اعتبارات بحران استان را در کجا هزینه می‌کند، افزود: ستاد مدیریت بحران مازندران باید پاسخ‌گو باشد برای سیلاب‌های متعددی که در منطقه کجور حتی در فصل تابستان شاهدش هستیم چرا دستی از آستین مسؤولان بیرون نمی‌آید تا مشکلات مردم را رفع کند.

منتخب مجلس یازدم با بیان با حوادث متعددی که در منطقه داریم امکانات ما باید متناسب با نیاز روز باشد، گفت: همه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی منطقه برای رفع مشکلات مردم اهتمام و همت بیشتری داشته باشند.

  / ۸۶۰۱۹/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.