پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قصه‌گوی مازندرانی رتبه نخست جشنواره قصه‌گویی را کسب کرد

0

ایسنا/مازندران مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: قصه‌گوی مازندرانی رتبه نخست بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی را کسب کرده است.

محمدعلی یزدان‌شناس عصر دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو قصه‌گوی مازندرانی توانستند رتبه نخست و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین المللی قصه‌گویی را کسب کنند، اظهار کرد: بیست‌ و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی برگزیدگان در سه بخش ملی، بین‌الملل و قصه ۹۰ ثانیه در تهران با حضور قصه‌گویان منتخب داخلی و خارجی  به کار خود پایان داد. 

وی تصریح کرد: آئین پایانی این جشنواره عصر روز شنبه ۳۰ آذر هم‌زمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و طی آن از قصه‌گویان برگزیده در بخش‌های مختلف قدردانی شد. 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران خاطرنشان کرد: بر این اساس هیئت داوران بخش ملی، متشکل از بهرام شاه‌محمدلو، ایرج طهماسب، حمیدرضا شاه‌آبادی، رویا نونهالی و آزیتا حاجیان در سه گروه زنان و مردان، دختران و پسران ۱۲تا ۱۸ سال و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزیدگان خود را اعلام کردند که براساس آن ۲ مازندرانی توانستند رتبه اول و دریافت جایزه ویژه هیئت داوران را بدست آورند. 

یزدان‌شناس گفت: در بخش ملی (زنان و مردان) حسین کاظمی با قصه «شال و مشت حسن» از مازندران شهرستان محمودآباد به عنوان نفر اول این جشنواره توانست ضمن تحسین هیئت داوران رتبه نخست را کسب کند.

وی ادامه داد: در بخش دختران و پسران نیز مرجان حسینی‌نشتایی با قصه «بیژن و منیژه» از مازندران شهرستان نشتارود به عنوان انتخاب ویژه هیئت داوران شناخته شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: بیش از هزار جشن قصه‌گویی در سراسر ایران برگزار شد که ۳۱ جشنواره در استان‌ها اجرا شده است و براساس آن  ۱۷ هزار نفر قصه‌گو در این جشنواره حضور یافتند و افراد برگزیده بخش‌های متعدد استانی و منطقه‌ای را پشت سر گذاشتند تا به مرحله نهایی در بخش ملی و بین الملل راه یافتند.

یزدان شناس یادآور شد: در نهایت از این میان به طور کلی ۳۱۳ نفر ایرانی و ۱۹۳ نفر خارجی در بخش بین الملل با یکدیگر رقابت کردند تا بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی برگزیدگان خود را معرفی کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.