پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رتبه‌بندی تایمز کیواس

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید عباس موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور دانشگاه علوم پزشکی مازندران جز سه دانشگاه برتر کشور انتخاب شده است.

وی تصریح کرد:  دانشگاه علوم پزشکی مازندران با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۴۰۰-۳۵۱ به عنوان دانشگاه‌های اول ایران در رتبه‌بندی تایمز معرفی شده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اعلام اینکه رتبه پژوهشی دانشگاه در این زمینه بسیار نقش دارد، گفت: در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملی با هدف‌گذاری کیفی را در دستور کار قرار دادیم و تلاش‌های دانشگاه به ثمر نشست، در رتبه‌بندی دانشگاه‌های با قدمت بزرگتر حضور دارند که پائین‌تر از دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفتند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیواس تحت عنوان رتبه‌بندی “تایمز کیواس” و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد.

در پایگاه رتبه‌بندی تایمز، در سال­‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه حضور داشت. در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی حضور یافته و در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه‌ها به ۸ مورد رسیده است.

در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی ارومیه، آزاد اسلامی نجف‌آباد، علوم بهزیستی و توانبخشی، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم پزشکی زنجان، خلیج فارس، علوم پزشکی کاشان، دامغان، صنعتی سهند، علوم پزشکی سمنان و مراغه که سال گذشته در این رتبه‌بندی حضور نداشتند، امسال توانسته‌اند حضور داشته باشند.

بهترین رتبه ایران در سال ۲۰۲۲، بازه رتبه‌­ای ۴۰۰-۳۵۱ است، این در حالی است که  بهترین رتبه ایران در  سال گذشته بازه ۳۵۰-۳۰۱ بوده است.

دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی، علوم پزشکی کردستان و علوم پزشکی مازندران با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۴۰۰-۳۵۱ به عنوان دانشگاه‌های اول ایران در این رتبه بندی معرفی شده‌اند که در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی مازندران اولین حضور خود را در این رتبه‌بندی تجربه می‌کند.

در ادامه زمان‌فر مسؤول امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده برای جمع آوری اطلاعات بسیار مهم است، گفت: باید تلاش کنیم که این رتبه را حفظ کنیم و با توجه به شناخت ضعف‌های که باعث شد این رتبه را کسب کنیم آسیب‌شناسی دقیق انجام شود تا رتبه‌های بالاتری را کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ هزار موسسه آموزش عالی دنیا وجود دارد که تایمز هزار و ۴۰۰ موسسه برتر را در این لیست قرار می‌دهد و همین موضوع به لحاظ بین‌المللی برای ارتقاء فعالیت‌های دانشگاه بسیار اثرگذار است.

مسؤول امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه بزرگ روسیه، گفت: با بسیاری از دانشگاه‌های داخلی تفاهمنامه همکاری داریم.

 /۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.