پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قرارداد تحویل ۱۳۵۰۰ تن برنج پرمحصول در مازندران بسته شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران درباره خرید تضمینی برنج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با استقبال تشکل‌های صنفی و تعاونی‌ها از طرح حمایتی خرید برنج پرمحصول کشاورزان در استان مازندران، تاکنون قرارداد تحویل ۱۳هزار و ۵۰۰ تن برنج ندا، شیرودی و فجر با شالیکوبی‌داران و اتحادیه تعاونی های روستایی استان امضا شد.

وی افزود: نرخ خرید انواع برنج پرمحصول طبق دستورالعمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، براساس حداکثر ۸درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰تومان و شیرودی ۴۰هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶هزار و ۶۵۰تومان در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول وجود ندارد، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند برنج پرمحصول خود را با معرفی‌نامه جهاد کشاورزی به مراکز تعاونی های روستایی و مراکز طرف قرارداد از جمله شالیکوبی داران و تشکل‌های مربوطه تحویل نمایند و محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول با رعایت ضوابط و شرایط اعلامی وجود ندارد.

وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تحویل برنج به تشکل‌های صنفی شالیکوبی‌داران و تعاونی های روستایی طرف قرارداد وجود ندارد، اظهار کرد: خرید برنج پرمحصول تولید سال ۱۴۰۱ در این استان تا ۲۰ شهریور ادامه خواهد داشت و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و خرید برنج مذکور از کشاورزان ، شاهد بازگشت رونق به بازار برنج در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج‌های  پرمحصول پس از هماهنگی و انجام تمهیدات لازم و عقد قرارداد با تشکل های صنفی معرفی شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی‌داران و اتحادیه تعاونی‌های روستایی انجام می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.