پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت الله لایینی در جمع مردم دودانگه گفت:
قدردان مردم و نعمت انقلاب باشیم

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر امروز در جمع روحانیون منطقه دودانگه ساری، ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت زینب (س) و یادآوری زحمات ایشان برای دین، اظهار کرد: واقعا کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) نبود.

0

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی بعد از ظهر امروز در جمع روحانیون منطقه دودانگه ساری، ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت زینب (س) و یادآوری زحمات ایشان برای دین، اظهار کرد: واقعا کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) نبود.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بزرگترین نعمت خدا که بعثت باشد در ماه رجب اتفاق افتاده است، اینکه امروز افتخار می‌کنیم که مسلمانیم بخاطر بعثت است.

محمدی لائینی تصریح کرد: این منطقه ایمانی و معنوی متعلق به عالمان بزرگ است که مایه افتخار منطقه هستند، خدمات و برکات فراوانی داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: دیانت منطقه مرهون عالمانی است که زحمت کشیدند و در ترویج دینی فوق‌العاده تاثیرگذار بودند، علاوه بر اینکه شهیدانی در منطقه تقدیم ساحت دین و ولایت شدند، اگر شهیدان نباشند ما هم امنیتی نداریم که بتوانیم کاری بکنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمبود اصلی در تاریخ نبودن رزمندگانی بوده که اطراف امام علی (ع) را بگیرند و ایشان را یاری کنند اما نبودند و ایشان خانه‌نشین شد و تا امام زمان (عج) که به‌علت کمبود یار و یاور غائب هستند، اما امروز انقلاب اسلامی زادگاه یاران اسلام است و این مردم انقلاب را پیروز کردند و امام راحل را از گوشه‌نشینی عراق و تبعید پاریس به آغوش وطن آوردند.

وی ادامه داد: این مردم امروز الان در خدمت مقام معظم رهبری هستند حضور این مردم است که آمریکا و صهیونیست‌‌ها جرات نمی‌کنند به ما چپ نگاه کند، این مردم دین را از اهل بیت (ع) دارند.

محمدی لائینی بیان کرد: نشانه دینداری دیگر مردم نیز حضور در اعتکاف است، یک میلیون نفر امسال معتکف شدند که رغبت و گرایش به معنویت را نشان می‌دهد، امروز هم دین، دیانت و ولایت حرف اول را می‌زند نسل جوان ما نسلی دیندار است، اکثریت معتکفین دانش‌آموز بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه افتخار ما این است که مردمی بوده و حقوق بگیر نیستیم، گفت: افتخار روحانیت زندگی زاهدانه است که همینقدر هم به کمک مردم بوده و علما در گذشته پول حکام و پادشاهان را پول ظلم می‌دانستند.

امام جمعه ساری اظهار کرد: طلاب و روحانیت با شرایط سخت با مردم ساختند، الان هم باید به مسئولانی که مازندرانی هستند گفت آن‌ها را درک کنند، اینجا را باید مجموعه‌ای، دهستانی و منطقه‌ای ببینند.

این مسئول خواستار شد: در این منطقه باتوجه به افزایش جمعیت در سه ماهه تابستان، هر روستایی هر شب نماز جماعت برپا شود خوب است و چراغ نماز جماعت روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: خدا را بر داشتن این مردم و نعمت انقلاب اسلامی شکر می‌کنیم، مشکلات یک چیز است انقلاب چیزی دیگر، مردم ما با بصیرت هستند.

محمدی لائینی تصریح کرد: خدای ناکرده اگر انقلاب بشکند و آمریکا برگردد روز سیاهی می‌شود چرا که صدبرابر بدتر از داعشی‌ها را اینجا انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مشکلات باید حل شود، عنوان کرد: اما خدمات نظام را باید درنظر بگیریم، مثلا الان این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

امام جمعه ساری در پایان گفت: انسان باید روحیه مقاوم داشته باشد ما باید قدردان مردم و انقلاب باشیم و به اندازه فهم خودمان می‌خواهیم قدردان امام زمان (عج) باشیم و خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.