پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قدردانی از پزشکان شرکت کننده در طرح «سی‌شب سی‌مسجد» بابل

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سیدعلی مظفرپور ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد که دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در چند سال اخیر تضعیف جایگاه پزشکان تشدید شده است که نتیجه مهم آن دلسردی و مهاجرت این سرمایه‌های اجتماعی بوده است.

وی با اظهار این که خطای حرفه‌ای در هر صنفی وجود دارد ولی در حرفه پزشکی  به مراتب کمتر از دیگر صنوف است، گفت: تضعیف جایگاه پزشکان و فراهم کردن زمینه دلسردی جامعه پزشکی خطرناک است و ما را دوباره به مرز حضور پزشکان خارجی برای درمان شهروندان نزدیک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل مهاجرت چندین پزشک و اعضای هیأت علمی از این شهر را خسرانی برای شهرستان و استان مازندران دانست و بر ضرورت چاره‌اندیشی فوری در این باره تاکید کرد.

وی اظهار کرد: اگر رویه مهاجرت  شتاب گیرد، ممکن است در سال‌های آینده، شهروندان ما مجبور شوند برای درمان، به کشورهای حاشیه خلیج فارس بروند، که این امر هزینه‌های زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

مظفرپور افزود: اجرای طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد  نشان می‌دهد که پزشکان ما مشتاق اقدامات ارزشی و خیرخواهانه هستند و این طرح را در ماه مبارک رمضان و بعد از طی زمان روزه‌داری، مشکلات خاص خودش را داشت  که به خوبی انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۱۵۰ پزشک عمومی و متخصص و بیش از ۵۰ پیراپزشک زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل امسال در این طرح مشارکت کردند و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ ویزیت رایگان انجام دادند که شامل حال ضعیف‌ترین اقشار جامعه در نقاط دور دست شهرستان شد.

وی افزود: خدمات دندانپزشکی بویژه در حوزه سالمندان و تزریق واکسن کرونا از جمله برنامه‌های محوری دیگر این طرح بود که به خوبی با مسجد محوری انجام شد.

در این مراسم پزشکان و خادمان طرح سی شب سی مسجد  با اهدای لوح سپاس تجلیل شدند.

به گزارش فارس، طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد که برای نخستین بار در کشور سال ۸۹ از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل به اجرا درآمد، از سال ۹۹ با شیوع کرونا و ممنوع شدن برگزاری برنامه های جمعی در ماه رمضان متوقف شده بود ولی امسال دوباره به اجرا گذاشته شد.

در این طرح گروه‌های پزشکی تخصصی و عمومی به صورت داوطلبانه هر شب به مساجد شهرستان به ویژه در مناطق محروم مراجعه می‌کنند و ضمن ویزیت رایگان، مسائل بهداشتی و سبک زندگی را به مردم آموزش می‌دهند.

هدف از اجرای این طرح، ویزیت رایگان افراد محروم روستاها و قشر آسیب پذیر جامعه، مسجدمحوری، با حضور پزشکان در فضای مسجد در ماه مبارک رمضان و گسترش پیوند علم و معنویت، گسترش روحیه جهادی و داوطلبانه در بین جامعه پزشکی، آموزش چهره به چهره و ارائه مطالب آموزشی ویژه روزه داران و بیماری‌های شایع، اعلام شده است.

 / ۸۶۰۵۹/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.