پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قابلیت‌های کشاورزی منطقه دودانگه و چهاردانگه مازندران احصا شود

آقای شجاعی نماینده شهرستان ساری گفت : کشاورزی مردم منطقه چهاردانگه سنتی است. در سال جاری سیل نشاء کشاورزان را نابود نمود.برای تغییر الگوی کشت نیاز است به مردم توجه شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از خبرگزاری فارس ، رمضان شجاعی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از قابلیت‌های کشاورزی مرکز استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی اشراف مناسبی بر وضعیت کشاورزی دارد و می‌توان به وضعیت کشاورزی کشور با توجه به توانمندی وزیر امیدوار بود.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که کشاورزی مازندران به ویژه شهرستان ساری با آن مواجه است، بیان داشت: در بخش بالادست ساری در سال‌جاری، نشاء کشاورزان توسط سیل نابود شد.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کشاورزی مردم منطقه چهاردانگه مازندران سنتی است، افزود: بسیاری از روستاها به دلیل عدم توجه نتوانستند در تولید کشور نقش اثرگذاری داشته باشند در صورتی که قابلیت تولید در این منطقه وجود دارد.

 

این مسئول با اعلام اینکه اراضی شالیزاری بخش دودانگه و چهاردانگه مازندران نیاز به تسطیح اراضی دارد، افزود: بسیاری از آب‌بندان‌های کشاورزی منطقه دچار مشکل جدی است.

 

شجاعی با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های مردم در این منطقه ساماندهی کاشت محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: برای تغییر الگوی کشت نیاز است به مردم منطقه توجه بیشتری شود.

 

وی نداشتن جاده بین مزارع مناسب را یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه دودانگه و چهاردانگه عنوان کرد و بیان داشت: زمینه توسعه کشاورزی در این منطقه به اقتصاد مردم کمک موثری می‌کند.

 

این مسئول خواستار ایجاد تغییر الگوی کشت مناسب، پیگیری برای ایجاد کاشت زعفران، زمینه‌سازی برای ایجاد استخر آب مناسب برای کشاورزان این منطقه شد و گفت: بستر برای ایجاد باغ سیاه‌ریشه وجود دارد که نیاز به مساعدت مسئولان ارشد کشاورزی کشور دارد.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: مسئولان کشاورزی زمینه‌ای ایجاد کنند که بخش کشاورزی این منطقه به رشد و شکوفایی مناسب برسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.