پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قائم مقام وزیر بهداشت در ساری: پرداختی‌های مردم در حوزه سلامت به کمتر از 40 درصد رسید

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ایرج حریرچی در نشست با اعضای شورای دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: ارتقا سلامت، محافظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های درمانی، پاسخگویی به نیازهای پزشکی مردم و افزایش کارآیی چهار هدف اصلی اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

وی افزود: منظور از ارتقای سلامت، امید به زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران، جلوگیری از مرگ نابهنگام و زودرس است و در عین حال افزایش کیفیت زندگی نیز در این شاخص جای می‌گیرد.

حریرچی با بیان اینکه ماموریت دیگر ما حفظ کرامت مردم و افزایش رضایتمندی در جامعه است، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌ها هدف‌گیری‌مان آن بوده که خانواده‌ها دچار هزینه‌های کمرشکن سلامت نشوند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت به این شاخص دست یافتیم و پرداختی از جیب مردم دراین حوزه به 38 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی‌ در بخش‌های مختلف نظام سلامت افزود: دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها سعی کنند منابع را در جایی که ضرورت دارد هزینه کنند و مدیریت محور و برنامه محور باشند.

این مسئول وزارت بهداشت مدیریت کاهش هزینه در حوزه‌های درمان، دارو و تجهیزات را از سیاست‌های اصولی وزارت بهداشت در ادامه اجرای طرح تحول عنوان کرد و یادآور شد: باید تغییر دیدگاه دهیم و از تبدیل شدن به دستگاه‌های هزینه محور بپرهیزیم.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تلاش و اهتمام صورت گرفته در عرصه سلامت استان مازندران و رضایت مردم گفت: طرحی با این گستردگی شاید دارای نقاط ضعفی باشد اما ما وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات موجود به‌کار گیریم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.