پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی: دولت در حمایت از بخش کشاورزی پای کار و حامی است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، علیرضا آل‌امین در دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی که در مرکز آموزشی بانک کشاورزی در حال برگزاری است،با اشاره به اینکه۴۰ درصد حق بیمه کشاورزی در اراضی دیم‌زار را ستاد اجرایی فرمان امام، ۵۰ درصد را دولت و تنها ۱۰ درصد را کشاورزان پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: باید از ظرفیت دهیاران و شرکت‌های دانش‌بنیان که به فناوری‌های خوبی دست پیدا کردند، در توسعه بیمه و پیشگیری از خسارات احتمالی استفاده کنیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه در حوزه طیور نیز بیمه اجباری است و این نشان از اهمیت سلامت دارد، گفت: در بحث پرداخت غرامت به کشاورزان، دولت سیزدهم به اندازه ۸ سال قبلی به کشاورزان غرامت پرداخت کرده است و این نشان می‌دهد که دولت تا چه اندازه به تقویت بخش کشاورزی کمک کرده است.

آل‌امین با اعلام اینکه دولت در حمایت از بخش کشاورزی پای کار و حامی است، افزود: اگر می‌خواهیم پرداختی به کشاورز داشت باشیم، باید از طریق بیمه کشاورزی باشد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: خدمات بیمه کشاورزی نشان می‌دهد که همه مسؤولان و حاکمان از صندوق بیمه کشاورزی که ثمره انقلاب است حمایت می‌کنند و در تمام دنیا این بیمه دولتی است و بیشترین بیمه را نیز آمریکا و چین پرداخت می‌کند و ایران بعد از آمریکا بیشترین حمایت را از بخش کشاورزی دارد.

آل‌امین با تاکید بر تقویت بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: همه کشورهای صاحب قدرت، بعد از حوزه نظامی به حوزه کشاورزی اهمیت می‌دهند و هر کشوری که در حوزه کشاورزی قوی باشد در آینده نیز قوی است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب تاکیدات ویژه‌ای در این زمینه دارند و حتی اکنون با دستور رهبری، ستاد اجرایی فرمان امام نیز به این بخش نگاه جدی دارد.

گفتنی است، دومین جشنواره فرهنگی ترویجی بیمه کشاورزی به مدت دو روز (امروز و فردا) با برپایی نمایشگاه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی در بابلسر  در حال برگزاری‌ است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.