پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قائم‌شهری ها ۶ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند

0

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن رنجبر عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه کمیته امداد با هدف دستگیری از نیازمندان و رسیدگی به وضع معیشتی آنان تشکیل شده است، اظهار داشت: کمیته امداد با نگاه دوراندیشانه امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ به طور رسمی تشکیل شد و عمر این سازمان همانند انقلاب چهل ساله شده‌است.

وی افزود: کمیته امداد دولت کوچکی است که با همه ابعاد در حال فعالیت است و حتی در بسیاری از کشورهای اسلامی هم، این نهاد تشکیل شده است.

رنجبر تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد قائم‌شهر را ۵ هزار و ۳۱ خانواده اعلام کرد و گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم از کمیته امداد این شهرستان مستمری دریافت می‌کنند و در سال جدید هم با افزایش ۱۴ درصدی، مستمری هر خانوده دو نفره به ماهی ۲۷۵ هزار تومان رسید.

رئیس کمیته امداد شهرستان قائم‌شهر، از تشکیل صندوق امداد ولایت خبر داد و افزود: این صندوق به صورت کشوری تأسیس شده و بخشی از منابع مالی آن توسط سپرده گذاری خیرین تأمین می‌شود و به مددجویان وام می‌دهد.

رنجبر توضیح داد: در شرایط عمومی به هر مددجو ۵ میلیون تومان بدون کارمزد و در شرایط خاص ۱۰ میلیون تومان وام اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱ میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان از صندوق امداد ولایت و ۲ میلیارد تومان هم از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر به مددجویان وام داده شد.

رئیس کمیته امداد قائم‌شهر، از خرید جهیزیه و مشاوره ازدواج خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۶ نفر را با پرداخت جمعی ۵۱۰ میلیون تومان به خانه بخت فرستادیم و در امر تأمین لوازم ضروری خانوارها به ۴۵۰ خانواده هر کدام ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

رنجبر به برگزاری اردوی زیارتی و سیاحتی برای مددجویان اشاره کرد و گفت: علاوه بر سفرهای زیارتی داخلی و زیارت مشهد مقدس، ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر را به عتبات عالیات اعزام کردیم.

وی در خصوص پرداخت شهریه‌های دانشجویی گفت: در مقطع فوق دیپلم هر ترم ۴۵۰ هزار تومان، کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان، ارشد ۱.۵ میلیون تومان و دکترا ۳.۵ میلیون تومان به طور بلاعوض داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد قائم شهر خاطرنشان کرد: از ۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در قالب اجاره مسکن به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت کردیم و ۱۵۰ میلیون تومان فرانشیز درمان و ۱۰۰ میلیون تومان برای تهیه وسایلی از قبیل ویلچر و کمک درمانی به نیازمندان تحت پوشش داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسکن را مهمترین آسیب و چالش برای خانواده‌ها دانست و افزود: در سال گذشته ۱۳ واحد مسکونی با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد ساخته و یا خریداری شد و ۳۶ واحد سرویس بهداشتی و ۱۶ واحد ساختمان نیمه کاره شهری و روستایی و ۱۷۲ واحد تعمیر و تکمیل و بازسازی انجام گرفت.

رنجبر به حوزه اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: برای ۶۲۲ نفر آموزش رایگان دوره‌های فنی و حرفه‌ای فراهم شد و به ۲۸۰ نفر از آنان مبلغ ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به صورت قرض‌الحسنه داده شد.

رئیس کمیته امداد قائم‌شهر، تصریح کرد: خانواده‌هایی که شرایط دریافت وام را نداشتند به شرکتها و کارگاه‌های خصوصی معرفی شدند و به هر کارفرمایی که این مددجویان را استخدام کرد بسته‌های تشویقی از قبیل معافیت از پرداخت و یا تخفیف بیمه داده شد.

رنجبر از وجود ۱۴۰۰ حامی در شهرستان قائم‌شهر خبر داد و افزود: این افراد برای ۲۴۵ یتیم یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان کمک کردند.

وی در پایان گفت: کمیته امداد شهرستان قائم‌شهر در یکسال گذشته ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به غیر از مستمری در قالب کمک‌های بلاعوض و وام ضروری و کالا و مسکن به مددجویان کمک کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.