پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فوت نوزاد در بیمارستان چالوس ناشی از قصور پزشکی نبود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، ادعای مرگ نوزاد به خاطر قصور پزشکی روز پنجشنبه توسط پدر این نوزاد همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به غرب مازندران مطرح شد و در قالب کلیپی در شبکه‌های اجتماعی محلی بازتاب یافت.

پدر نوزاد در این کلیپ خطاب به وزیر بهداشت که امروز از بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس بازدید کرد، می‌گوید که پسرش به علت قصور پزشکی معلول به دنیا آمد و سپس فوت کرد.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: نوزادی که در موردش ادعا مطرح شده، بتازگی در این بیمارستان به دنیا آمد و بعداً فوت کرد ولی قصور پزشکی علت این اتفاق نبوده است.

دکتر روح الله کیا افزود: مادر این نوزاد هفته پیش مدت ۲ شبانه روز در بخش زنان و زایمان این بیمارستان بستری بود و معایناتی که روی این مادر از سوی پزشک متخصص انجام گرفت نشان داد که جنین در شکم مادر مشکل داشت.

وی ادامه داد: با این وجود، مادر در این بیمارستان وضع حمل کرد و طبق اظهار نظر متخصصان، نوزاد پس از به دنیا آمدن علائم حیاتی نداشت و به نوعی مرده متولد شده بود ولی با تلاش‌های پزشکان حاضر، دوباره احیا شد.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس گفت: مادر نوزاد وقتی با تولد نوزادش بدون علائم حیاتی مواجه شد، تشنج کرد و دو شبانه روز در بخش آی سی یو بیمارستان بستری بود و مراقبت‌های ویژه بر روی این مادر انجام شد.

کیا افزود: برای حصول اطمینان بیشتر در باره سلامت مادر و سرنوشت نوزاد، آنها را به مرکز استان و بخش تخصصی نوزادان ساری اعزام کردیم ولی تلاش‌های پزشکان در آنجا هم نتیجه نداد.

وی گفت: البته برخی از پزشکان نیز نظر دادند که در صورت زنده ماندن این نوزاد، وی دچار معلولیت جسمی می‌شد.

رئیس بیمارستان طالقانی چالوس گفت: با این وجود، پرونده این بیمار در حال رسیدگی است و همچنان در پی علت مرگ آن هستیم، اما آنچه که در این باره در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده، صحت ندارد.

در همین حال رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که در پی اعتراض پدر نوزاد فوت شده هنگام حضور وزیر بهداشت در چالوس، دکتر نمکی در این زمینه دستور ویژه رسیدگی صادر کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز ‏‬پنجشنبه برای ارزیابی از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان‌های نوشهر و چالوس به غرب مازندران سفر کرده است.

دکتر نمکی در بازدید از مراکز درمانی منطقه با بخشی از مشکلات و ظرفیت‌های موجود آشنا شد و در گفت و گو با تعدادی از بیماران و همراهان آنان، برای حل مشکل آنان دستورات لازم را صادر کرد.

۷۰۷۸ / ‬ ۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.