پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فوتبال و یک تغییر بزرگ / همه بدنبال کرسی هیأت فوتبال مازندران!

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| سال، سالِ حساسی برای بزرگترین هیات های ورزشی استان مازندران است. فوتبال و کشتی دو رشته بزرگ ورزشی کشور که از محبوبیت خاصی در کشور برخوردارند در استان مازندران هم جزو رشته‌های اول و محبوب است. اما سال ۹۹ قطعا سال تغییر اساسی در راس این دو هیأت بزرگ خواهد بود.

در گزارش قبلی اعلام کرده بودیم که ثمربخش، رئیس هیأت کشتی مازندران بر خلاف میل باطنی، به دلیل ابلاغ منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها مجبور به خداحافظی و ترک هیأت شد که سال‌ها در آن حضور داشت. اما بحث امروز ما فوتبال مازندران است. فوتبالی که بیش از دو دهه است که تغییری به خود ندیده و قطعا در این سال به مانند کشتی دچار تحولات اساسی خواهد شد.

فوتبالی که علی رغم محبوبیت بیش از اندازه اش در استان، همیشه هیاتش مورد نقد کارشناسان و مردم قرار می‌گرفت. شاید یکی از دلایل نقد این هیات بزرگ، تکراری شدن حضور اعضای این هیات و ب‌ برنامگی و سنتی کار کردن بوده باشد.

اما حالا با اعلام رسمی منع قانون بکار گیری بازنشستگان در راس هیات‌ها، علاقمندان زیادی برای کسب این کرسی بزرگ اعلام آمادگی کردند تا شاید با حضورشان در راس هیات، با ایجاد تغییرات اساسی موتور متوقف شده فوتبال مازندران را به حرکت وا دارند.

دندان تیز کاندیدا / همه برای فوتبال
ابتدا تصور بر این بود که بجز عادل عالیشان و سعید نجاریان رقیب دیگری برای کرسی فوتبال وجود نداشته باشد اما این روزها ورق برگشت و علاقمندان زیادی اعلام آمادگی کردند. عادل عالیشان معاونت توسعه ورزش قهرمانی و هیات ورزشی که سوابق مثبتی در فعالیت‌های ورزشی‌اش دیده می‌شود و اتفاقا فوتبالی و از جنس همین رشته است، به نوعی بخت نخست جانشینی بهروان است.

عالیشان ۴ سال پیش هم در این عرصه گام برداشت اما نتوانست پیروز رقابت با بهروان شود. اما امسال که بهروان حضور نخواهد داشت، عالیشان خودش را امیدوارتر از قبل می‌داند. عالیشان مدیر توانمندی است و با تجربه‌هایی که در طول این سال ها در شهرهای مختلف استان، کسب کرده است شاید بتواند فوتبال را با مدیریت منحصر به فردش سروسامان بخشد.

سعید نجاریان ساروی دیگر اسم بزرگی است که فوتبال سایه‌اش را حس می‌کند. شاید جدی ‌ترین رقیب عالیشان در انتخابات پیش روی، نجاریانی باشد که با سال‌ها تیمداری در سطح اول فوتسال کشور محبوبیت خاصی در بین فوتبالی‌ها پیدا کرده است.

از او به‌عنوان پدر فوتسال مازندران نام برده می‌شود. نجاریان که از اعضای شورای شهر ساری نیز است، به عنوان یک سیاسی تمام ورزشی در این عرصه گام خواهد برداشت. ارتباطات و روابط نجاریان با سئول‌نشینان فدراسیون می‌تواند برای دفاع از حق فوتبال مازندران مفید واقع شود.

نجاریان به مانند عالیشان تمام فاکتورهای لازم برای جانشینی بهروان را دارد و می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای انتخاب فوتبالی ها در روز مجمع باشد.

محمودرضا نصیرلو داور مطرح مازندرانی هم که اخیرا به جمع علاقمندان کرسی ریاست هیات فوتبال اضافه شد تا لیست کاندیدا به مثلث تبدیل شود. نصیرلو از داوران مطرح و بنام استان مازندران که سال ها در سطح اول فوتسال قضاوت کرد و بارها به‌عنوان داور برتر کشور معرفی شد.

در طول این سال‌ها داوران مازندرانی نشان دادند که می‌توانند مدیران خوبی باشند. شاید نصیرلو هم با نیروی جوانی و ایده‌هایی نو بتواند فوتبال استان مازندران را از سنتی اداره شدن به سمت بروز شدن پیش ببرد.

اما محمدحسن محمدی کیادهی یک چهره سیاسی ورزشی دیگر است که برای انتخابات ریاست هیات فوتبال چراغ سبز نشان داده است. کیادهی را هم می‌توان یک چهره‌ی سیاسی اما تمام ورزشی نامید. شخصی که همیشه به عنوان یک حامی در ورزش حضوری مثبت داشت. شاید از نظر سن و سال نسبت به سایرکاندیدا کیادهی پیشکسوت‌تر باشد، اما علم مدیریتی و شناخت دقیقش از ورزش و مخصوصا فوتبال بتواند به فوتبال مازندران کمک کند.

کیادهی تحربه سال ها تیمداری در سطح اول فوتبال کشور را دارد و بارها مدیریت تیم‌های ورزشی را در سایر رشته ها علاوه بر فوتبال بر عهده داشته است.

از الان تا بهمن ماه وقت بسیار است و طبق شنیده‌ها جوانان جویای نامی هم برای کسب ریاست هیات فوتبال مازندران دست به‌کار شدند.

بسیاری از کارشناسان فوتبالی که خاک خورده‌ی همین فوتبال هستند بر این عقیده هستند که باید تغییر و تحولات اساسی در فوتبال صورت گیرد.

هیات فوتبال خودش را بروز کند

محسن زاهدی از فوتبالیست‌های پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه طولانی بازی در تیم های بزرگ کشور را در لیگ برتر فوتبال ایران دارد در این خصوص اظهار کرد: هیأت فوتبال بعنوان بزرگترین هیات ورزشی آن طور که باید و شاید در طول این سال‌ها نتوانسته از پس کارها برآید.

وی ادامه داد: سنتی اداره شدن هیات ضعف بزرگ آن است و نیاز است در این عصر که عصر ارتباطات است هیات فوتبال خودش را بروز کند و با استفاده از نیروهای جوان این هیات را به‌درستی مدیریت کند.

زاهدی خاطرنشان کرد: سرمایه زیادی از طریق لیگ‌های مختلف فوتبال در استان در حساب هیات فوتبال قرار دارد اما عدم انگیزه و سن بالای پرسنل هیات سبب شده کارایی چندان مناسبی از این هیات نبینیم. قطعا شوک تغییرات می‌تواند مفید باشد و اگر شخص ورزشی و فوتبالی ریاست این هیات را بر عهده بگیرد با استفاده از نیروهای جوان و بروز میتواند باعث پیشرفت چشمگیر فوتبال شود.

توجه چندانی به پشتیبانه سازی صورت نگرفته است

رضا ستاری از کارشناسان و مربیان فوتبال پایه استان مازندران در گفت‌وگویی خبرنگار خبرگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: فوتبال مازندران منبع استعداد است اما در طول این سال‌ها توجه چندانی به پشتیبانه‌سازی صورت نگرفته است.

این کارشناس افزود: تغییرات در راس هیات نیاز مبرم این روزهای فوتبال است و شاید با تغییرات و نو شدن افکار، با ایده‌هایی جدید فوتبال مازندران به سمت موفقیت‌های بیشتر سوق پیدا کند.

ستاری بیان کرد: مُنکر زحمات آقای بهروان در فوتبال نیستیم اما نباید یک هیات بیش از چند دوره در اختیار یک شخص قرار داشته باشد، با این وضعیت انگیزه برای خدمت از بین می‌رود.

وی در پایان گفت: امیدواریم هیات فوتبال که یکی از مهم‌ترین هیات‌های ورزشی در کشور است، در استان با جوانگرایی و افکار نو و بروز، روزهای خوشی را در سال‌های آینده ببیند.

نیاز است هیات فوتبال ما هم بروز شود

مصطفی عاقلی پیشکسوت فوتبال استان که سال‌ها در لیگ برتر در تیم‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص تغییر و تحولات هیات فوتبال اظهار کرد: نیاز است که تغییراتی در بدنه فوتبال مازندران صورت گیرد.

عاقلی افزود: نسل جدید رو به پیشرفت است و نیاز است هیات فوتبال ما هم بروز شود و اشخاص جدید و تحصیل کرده پای کار بیایند.

این کارشناس بیان کرد: ما مدیران جوانی داریم که تحصیل کرده رشته تربیت بدنی هستند و می‌توانند به پیشرفت فوتبال کمک شایانی کنند.

وی از عدم توجه به شهرها گفت و بیان کرد: چرا نباید مرکز و غرب استان هم به مانند بابل و قائمشهر دارای تیم در لیگ‌های کشور باشد!؟ پتانسیل فوتبال مازندران بسیار بالاست و با مدیریت صحیح می‌شود در تک تک شهرهای فوتبالی مازندران تیم های خوبی در سطح اول کشور داشت.

عاقلی از ضعف مدیریت گفت و افزود: باید به جوانان فرصت داده شود تا آنها هم خودشان را نشان دهند. متاسفانه در هیات فوتبال نتوانستند در طول این سال‌ها چند مدیر بسازند. نیاز به جوان‌گرایی در هیات فوتبال به شدت وجود دارد و رئیس جدید باید توجه ویژه‌ای به بحث جوانان و خارج کردن هیات از سنتی بودن داشته باشد.

به گزارش فارس؛ باید صبر کرد و دید که تا دی ماه و یا بهمن ماه سال جاری چه اتفاقاتی در این هیات بزرگ رخ خواهد داد؟ آیا رئیس فعلی که سال‌هاست برای فوتبال این استان خدمت کرده به مانند ثمربخش رئیس هیات کشتی مازندران کنار خواهد کشید یا که اتفاقاتی دیگری خواهد افتاد !؟

 /۸۶۰۵۹/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.