پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فقط دنبال کار پشت میزی نباشید/ در زمین ۵۰ متری هم می‌توان اشتغالزایی کرد!

0

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، روح‌الله مدرسی ساکن روستای رمنت از توابع شهرستان بابل و صاحب مجموعه‌ای از گلخانه کشت گل‌های آپارتمانی و پرورشی با وامی که از موسسه کارآفرینی امید دریافت کرد، توانست سال ۱۴۰۰ گلخانه ۳۰۰ متری را احداث کند.
این کارآفرین از مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان وام۱۳۰ میلیون تومان  آن را صرف احداث سوله و تجهیزات و بقیه مبلغ صرف خرید گل‌های پایه شد.

این تولیدکننده گل و گیاه به تشریح اهدافش پرداخت و می‌گوید؛ هدف از این کار در وهله گام برداشتن در راستای دستور مقام معظم رهبری بود که فرمودند «تولید باید در این کشور رونق پیدا کند» و بعد از آن هم علاقه‌ شخصی خودم به پرورش گل و گیاه بود که این کار را شروع کردم.
 

صاحب مجموعه‌ای از گلخانه کشت گل‌های آپارتمانی و پرورشی ادامه داد: در این مجموعه ۳۰۰ متری در حال حاضر سه نفر به‌صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و اگر مورد حمایت قرار بگیرم با توجه به فضای ۲ هزار متری که در اختیار دارم می‌توانم سوله‌های بیشتری را احداث کنم که در نتیجه باعث اشتغال تعداد زیادی از جوانان منطقه خواهد شد. البته در حال حاضر در کنار پرورش گل و گیاه سیفی‌جات هم پرورش می‌دهم.

وی از مشکلات موجود گفت و بیان کرد: مشکلاتی که مجموعه تولیدات گلخانه‌ای دارند وجود دلال‌هایی است که از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند. همچنین نداشتن پایانه فروش در شهرستان، یعنی مجموعه‌ای که تولیدکننده، تولیدات خودش را آنجا جهت فروش عرضه کند تا مصرف کننده‌ها به راحتی دسترسی داشته باشند در این شهرستان وجود ندارد.

مدرسی به تشریح مسائل و مشکلات  پیش روی تولیدش اشاره کرد و می‌گوید؛  در بحث صادرات از مسؤولان مربوطه تقاضا دارم نسبت به صادرات محصولات اقدامی انجام دهند تا بشود محصولات را به حاشیه کشورهای عربی و دیگر کشورها صادر کنیم.

وی افزود: در بازپرداخت وام حداقل یک‌سال تنفس پرداخت صورت گیرد تا تولیدکننده بتواند در یکسال در آمد خودش را صرف تولید مجموعه و گسترش آن کند.

مدرسی با بیان اینکه، برای فروش گل‌های مجموعه با تبلیغاتی که در فضای مجازی شده است، گل‌ها به سراسر استان و کشور ارسال می‌شود، گفت: مشکلات تولید همیشه بوده و هست ولی من در هر شرایطی این راه را ادامه خواهم داد و به‌دنبال گسترش فعالیت در این عرصه نیز هستم. در مازندران به‌دلیل حاصلخیز بودن زمین با کمترین مساحت می‌شود درآمدزایی خوبی داشت و توصیه بنده به‌عنوان فردی که در این عرصه در حال فعالیت هستم به جوانان جویای کار این است که فقط دنبال کار پشت میز نباشید؛ در مازندران با کمترین میزان زمین یعنی ۲۰ تا ۵۰ متر هم می‌شود اشتغالزایی کرد.

 

 

انتهای پیام / ۸۶۰۵۹/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.