پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعال شدن ۳۲ پایگاه قربانگاه ابراهیمی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، میثم معافی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مازندران صبح امروز در جلسه هماهنگی «نذر قربانی» که با حضور معاونان و روسای ادارات برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اهداف‌مان باید نگاه راهبردی و نگاه عملیاتی داشته باشیم.

وی گفت: نگاه راهبردی بلندمدت، به مسئله مناسبت‌ها و استفاده از ظرفیت معنوی آن مانند ماه مبارک رمضان و عید قربان و… جهت ترویج فرهنگ احسان و احیاء سنت‌هایی مانند هبه، وقف و… در جهت جامعه‌سازی و ایجاد فرصتی برای جذب مشارکت‌های مردمی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه کار عملیاتی در نذر قربانی دارای چند رکن است، بیان کرد: اصل سنت ما قربانی دام زنده است که به همین منظور قربانگاه‌های ابراهیمی ناظر به نگاه به آینده باید از حالت نمادین خارج شده ودر هر محله یک قربانگاه عمومی ایجاد شود.

معافی با اشاره به مدیریت وجوهات نقدی جهت قربانی و یا خرید گوشت گفت: جهت تحویل گوشت قربانی از طریق مراکز نیکوکاری باید برنامه‌ریزی‌های درست انجام شود تا گوشت‌های تحویل شده در سریع‌ترین زمان بین نیازمندان توزیع شود.

وی گفت: برای احیاء فرهنگ خیر و احسان باید کارگروهای تبلیغات تشکیل شده و از آن در جهت جذب کمک‌های خیران و حامیان و مردم نیکوکار به نفع نیازمندان بهره‌برداری کرد.

معافی روستاها را شبکه‌های اصلی احسان و نیکوکاری دانست و افزود: در جهت استفاده بهینه از جغرافیای جذب و توزیع برنامه‌ریزی‌هایی در جهت مدیریت قربانی در روستاها باید انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن عید قربان ۳۲ قربانگاه ابراهیمی در سراسر استان برای انجام این فرضیه و تحویل گوشت‌های قربانی به نیازمندان فعال می‌شود.

پایان پیام/م
 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.