پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت 57 گروه جهادی طلاب و روحانیون برای محرومیت زدایی مازندران

0

حجت الاسلام سید میثم نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران در چند نکته بسیار مهم اولویت بندی شده و سعی داریم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر بخواهیم مشکلات مملکت را حل کنیم باید روحیه جهادی، انقلابی و تفکر بسیجی را حاکم کنیم، تصریح کرد: بسیج طلاب برنامه محور گام برداشته و جهاد امیدآفرینی شاکله اصلی است.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران با بیان اینکه تلاش های فراوان در راستای جهاد تبیین، موضوعات امیدآفرینی، بصیرت افزایی و نهضت های روشنگری، خاطرنشان کرد: آموزش های مبلغان و طلاب در قالب توانمندسازی ها شکل می گیرد که در جامعه موضوعات بصیرتی و دستاوردهای نظام اسلامی را به دیگران انتقال دهند، دیگر فعالیت ها در زمینه جهاد خدمت و کارآمدی است که در قالب اردوهای جهادی از جانب بسیج طلاب مدیریت شده و شکل می گیرد.

وی یادآور شد: طلبه های مازندرانی روزهای پایانی هفته در مناطق محروم حضور پیدا می کنند و علاوه بر موضوعات عمرانی و ساخت مسکن محرومان و مستضعفان در کنار قشر محروم جامعه حضور یافته و مباحث فرهنگی، تبلیغی و مذهبی در مساجد و مدارس برگزار می کنند.

نبوی با اعلام فعالیت گروه های جهادی که دست به کارهای عمرانی و ساخت و ساز می زنند، متذکر شد: تعداد ۵۷ گروه جهادی در مجموعه بسیج طلاب مازندران فعالیت دارند که هر کدام در یک عرصه فعال بوده همچنین در زمینه کرونا هم گروه های جهادی برای حفظ سلامت و دفاع بیولوژیک اثرگذاری داشتند.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که برعهده مان است این بوده که در زمینه موضوعات شرعی نیز ورود پیدا کنیم البته در این زمیه اقدامات لازم انجام شد و هم اکنون در حوزه های مختلف تبلیغی دست به کار جهادی می زنیم تا با اعزام به مناطق دوردست استان و روستاها روشنگری و جهاد تبیین انجام شود.

مسؤول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران با اشاره به برنامه های مختلف روحانیون و طلاب در ایام مختلف ماه رمضان، دهه محرم، فاطمیه، جشن های ولادت اهل بیت و مناسبت های ملی و مذهبی، ادامه داد: با روحیه جهادی، انقلابی و تفکر بسیجی فعالیت گسترده داریم همچنین از دیگر اولویت ها اردوب راهیان نور است که یکی از وظایف مهم بسیج طلاب خواهد بود.

وی افزود: در این حوزه با اعزام زائر طلبه و روحانی برادر و خواهر می خواهیم از فضای معنوی جبهه های هشت سال دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور بهره گرفته و با فرهنگ والای ایثار و شهادت آشنا شوند، همچنین با اعزام روحانیون مستقر در اردوگاه های راهیان نور این افراد به عنوان راویان نور تبلیغ چهره به چهره داشته و در موضوعات مختلف دینی، مذهبی، احکام و آشنایی با شهدای مازندرانی مناطق عملیاتی دست به تبیین و روشنگری می زنند البته روحانیون کاروان هم موضوعات شرعی و تعمیق معنویت را ترویج می کنند.

نبوی گفت: بیش از ۱۰ هزار طلبه بسیجی در سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون مازندران فعالیت دارند تا در آینده بتوانند مباحث اعتقادی، دینی، مذهبی و فرهنگی جامعه اسلامی را به دست گیرند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.