پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت ۹ هزار مداح اهل بیت در مازندران/ ۴ هزار مداح ثبت شده کانون مداحان هستند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، علی کلهر دوشنبه‌شب در همایش طلایه‌داران تبیین و بصیرت اجتماع بزرگ ستایشگران و مداحان اهل بیت مازندران اظهار کرد: مداحان ستایشگران اهل بیت هستند البته نه تنها در جلسات هفتگی، هیأت و جلسات دینی و مذهبی در کارهای عام‌لمنفعه پیش قدم هستند و در بلایای طبیعی همانند سیل، زلزله اخیر کشور و مبارزه با کرونا ویروس در خط مقدم بودند.

وی افزود: مداحان اقدامات جهادی در جامعه دارند و امروزه با جهاد تبیین حضور همه جانبه در تمام میادین را به اثبات رساندند.

رئیس کانون مداحان مازندران با اشاره به برگزاری کارگروه‌های مهم نوغلامان و پیرغلامان اهل بیت، بیان کرد: پیوند مبارک دو بال ارزشمند کانون مداحان و بسیج مداحان تحول بزرگی که نشان می‌داد در مسیر خدمتگذاری اهل بیت بسیار هدفمند قدم گذاشتیم.

وی با اشاره به اجماع مداحان به صورت یکپارچه و در کنار هم، یادآور شد: هم‎اکنون ۴ هزار مداح ثبت شده در مازندران داریم هرچند مداحان زیادی به صورت غیرثبتی در شهرها و روستاها به خاندان اهل بیت عرض ارادت دارند.

کلهر با اشاره به اینکه در مجموع ۹ هزار مداح در مازندران فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: با نگاه آماری به تعداد بیش از ۱۰ هزار شهید مازندران می‌توان گفت به ازای هر شهید در مازندران یک مداح در مسیر جهاد تبیین و روشنگری‌ تلاش دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شغل‌ها تاریخ مصرف دارند ولی مداحی بازنشستگی ندارد، گفت: مداحی شغل نیست زیرا سراسر عشق و شور به اهل بیت و خاندان آل الله است پس در مداحی فرسودگی، خستگی، بی رمقی و بازنشستگی وجود ندارد زیرا نام اهل بیت و معصومان همیشه امیدآفرین است.

رئیس کانون مداحان مازندران بیان کرد: امید داریم با سعی و تلاش فراوان در مسیر جهاد تبیین سربلند بیرون بیاییم.

*رسیدگی و تسهیل‌گری امور جامعه مداحان مازندران مورد انتظار است

مسؤول بسیج مداحان مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در استان مازندران تقدیم اسلام شد که ۱۱۰ شهید از جمع مداحان مازندران بودند.

میلاد زاهدی افزود: رسیدگی و تسهیل‌گری در امور جامعه ستایشگران استان مورد انتظار است تا مسؤولان به آن رسیدگی کنند همچنین با پیگیری فراوان به دنبال ایجاد تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی برای مداحان هستیم.

وی تصریح کرد: از دولت مردمی توقع داریم از جامعه مداحان حمایت شود زیرا تریبون ستایشگری همان تریبون تبلیغ و ترویج اهل بیت است و امروزه در جهاد تبیین می‌توانند مداحان خدمات ارزنده دولت سیزدهم را با مقایسه دوران ناکارآمدی گذشته و دوران کارآمدی کنونی برای مردم بازگو و تشریح کنند.

مسؤول بسیج مداحان مازندران بیان کرد: بسیاری از مداحان در مدت زمان دو ساله شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شدند و اختصاص تسهیلات حمایتی مورد انتظار است.

*برکت مداحی اهل بیت به نورانیت فکر و اندیشه منتهی شود

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل در همایش طلایه داران تبیین و بصیرت اجتماع بزرگ ستایشگران و مداحان اهل بیت مازندران اظهار کرد: برکت به معنی ظهور اثر هر چیز در کارهای ما است و برکت جلسات اهل بیت در سایه شنیدن مدح و توسل به آل الله این است که خداوند به فکر و قلبهای مان مدد برساند.

وی افزود: احساس تعلق فراوان قلب و فکرمان به اهل بیت از برکت حضور در جلسات اهل بیت است تا با پیوند ناگسستنی با امامان و معصومان بتوانیم به مسیر مستقیم هدایت شویم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه طهارت عدم محدودیت معنا می دهد، خاطرنشان کرد: ما از نظر زمان، مکان، علم و دانش محدود هستیم ولی کسی که طاهر است عدم محدودیت را احساس می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) از لحاظ زمان محدود به هیچ حد و حدودی نیست، بیان کرد: از دایره علم علوی هیچ چیز خارج نیست پس لازم است مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در خود جستجو کنند که مداح چه افرادی در تاریخ هستند، مداح اهل بیت و معصومانی که تمام دایره هستی در اختیار آنها است.

امام جمعه آمل گفت: باید از خداوند بخواهیم تا برکت جلسات مداحی اهل بیت به نورانیت فکر و اندیشه منتهی شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.