پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت ۱۲۰۰ کانون مساجد مازندران در «طرح صعود»

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از فعالیت ۱۲۰۰ کانون مساجد استان در اجرای «طرح صعود» خبرداد و گفت: این طرح محله‌محور است و برنامه‌ها برابر با نیازها و نظام‌مسائل محلات تعریف می‌شود.

احسان آهنگر ۵ خرداد در نشست خبری با موضوع اجرای طرح صعود، با تسلیت شهادت رییس‌جمهور و دیگر شهدای خدمت گفت: امیدوارم خداوند توفیق خدمت خالصانه را به همه ما عطا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رویداد صعود را جریان‌سازی فرهنگی ذیل قرارگاه شهید آوینی خواند و اظهار کرد: رویداد صعود با مشارکت کانون‌های مساجد استان و با نگاه تبلیغات و شبکه‌سازی کنشگران فرهنگی و هنری در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی کانون‌ها در اجرای طرح صعود گفت: ظرفیت‌های مردمی مهم‌ترین سرمایه ما در اجرا و توسعه این طرح به شمار می‌آیند، در همین راستا از هر گونه مشارکت مردمی استقبال می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تحقق این طرح فرهنگی در ابعاد بزرگ‌تر با جامعه هدف گسترده‌تری باشیم.

آهنگر درباره اهم معیارهای رویداد صعود بیان کرد: نخست آن که طرح محله‌محور است و برنامه‌ها برابر با نیازها و نظام‌مسائل محلات تعریف می‌شود. طرح خانواده‌بنیان اجرا می‌شود و اعضای خانواده‌ها با رویکرد تربیتی و فرهنگی- هنری در اجرا مشارکت دارند چراکه خانواده‌ها یکی از اضلاع مهم این طرح به شمار می‌آیند. طرح مسجدپایه بوده چراکه مساجد سنگر اصلی و قلب تپنده این حوزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه نشاط اجتماعی یکی از اهداف مهم رویداد است و در این راستا، از مشارکت تمام ظرفیت‌های مردمی و محله‌ها استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نگاه ما در این رویداد ایجابی و در جهت تحقق رویکردهای فرهنگی است، تصریح کرد: امروز مقدمه تربیت نوجوانان شناسایی مشکلات محلات و تعریف برنامه براساس این معضلات بوده و اجرای این امر و دستیابی به نتیجه اثرگذار، مستلزم شناسایی ظرفیت‌های محلات و نظام‌مسائل آنها است. به همین دلیل در اجرای برنامه‌های فرهنگی ابتدا بررسی‌های لازم انجام شده و سپس وارد مرحله اجرا می‌شویم.

آهنگر تاکید کرد: اراده کافی برای اجرای این برنامه داریم و از تمام ظرفیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد برای اجرای طرح بهره می‌گیریم تا خروجی آن به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی از اجرای مستمر طرح در طول سال خبر داد و افزود: در نگاه بلندمدت ۱۲۰۰ کانون در این طرح فعالیت خواهند داشت.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.