پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها تقویت می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، غلامرضا غفاری عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه مازندران در بابلسر، اظهار داشت: دانشگاه‌ها یک نقش بی بدیل و تاثیرگذار در فرهنگ‌سازی، ملت‌سازی و جامعه‌سازی دارند و ماموریت این نهاد منحصر به کارویژه‌های آموزشی و پژوهشی نمی‌شود.

وی افزود: نسل جدید دانشگاه نسلی است که بر اساس موضوعات دنیای پیرامون خود برای خود وظیفه تعیین می‌کند و دانشگاه‌های امروز باید قائل به مسئولیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه باید به پرسش‌های جدید پاسخ دهد و به یک مجموعه موثر در کشور تبدیل شود و علاوه بر سرمایه انسانی متخصص به تولید و آفرینش ثروت‌ها و دیگرهای سرمایه‌ها اعتنا کند.

غفاری ادامه داد: دانشگاهیان باید در کنار سرمایه انسانی و توانمندی فنی و حرفه ای به سرمایه فرهنگی مسلح باشند. برخورداری از سرمایه فرهنگی یعنی در کنار حرفه علمی خود به یک ثروت و سرمایه سیاسی و اجتماعی دست پیدا کند.

وی افزود: دانشجو باید زبان بسیطی داشته باشد یعنی از قدرت برقراری ارتباط و بیان برخوردار باشد و این با مشارکت موثر در میدان دانشگاه میسر می‌شود. دانشگاه محل تولید انسانهای فرهیخته بوده که باید قدرت تعامل با دیگران را داشته باشد و قدرت انجام کارهای گروهی و تحمل و مدارا را داشته باشند.

ارتقا مهارت‌ها در دانشجویان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مازندران، گفت: فضای لازم برای کسب مهارت‌های خاص توسط دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان افزود: سلاح دانشجویان علم است و رسیدن به شکوه و عظمت از طریق دانشگاه تمدن ساز ممکن می‌شود. دانشجویان باید با مطالعه و تحقیق و مسلح شدن به سلاح علم در جهت رشد و ترقی کشور گام بردارند.

وی افزود: مسئولیت مدیریت دانشگاه، آماده‌سازی این نسل برای رسیدن به قله‌های رفیع ترقی و پیشرفت در همه ابعاد داخلی و خارجی است. این فضا باید آماده شود تا با هدایت و بهره برداری از فرصت‌ها در مسیر دستیابی به اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب گام برداشته شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مازندران با تاکید به نهادینه‌سازی مسئله اخلاق و فرهنگ در دانشگاه‌ها گفت: مهارت‌های لازم برای رسیدن به اهداف نظام و انقلاب در دانشجویان باید مد نظر قرار گیرد و آمادگی کسب مهارت‌های خاص از سوی مسئولان دانشگاه برای دانشجویان فراهم شود. دانشگاه‌ها باید جوانانی تربیت کند که از نظر علمی و تخصصی مفید بوده و به‌درد مردم جامعه بخورد.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.