پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فضای شهرها اربعینی شود/ عزاداری ها تهدید سلامت نیست

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه مراسم دهه اول محرم به زیبایی و با تنوع خاصی برگزار شد، افزود: مراسم امسال با توجه و عنایت حضرت امام حسین (ع) رقم خورد و صحنه‌های زیبای امسال باید به زیبایی منعکس شود.

وی با اظهار اینکه مراسم‌های محرم امسال در مکان‌های مختلفی از جمله کنار ساحل، مدارس، حسینیه‌ها و غیره‌ها برگزار شد و سبب مدال افتخار نایب امام زمان (عج) شد، خواستار انعکاس این آئین‌های ماندگار و حسینی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه مراسم‌های دهه اول محرم به زیبایی و خوبی مدیریت و برگزار شد، افزود: طبق گفته مسئولان بهداشت ودرمان، هیچ تهدیدی از سوی محافل عزاداری نیست اما سفرهای غیرضرور بزرگترین تهدید برای سلامت مردم بوده و موجب موج سوم کرونا خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با اظهار اینکه بیش از پنج هزار مراسم مذهبی در استان بازدید شده است، یادآور شد: هیئات مذهبی و مردم عزادار در عمل به پروتکل‌ها و برنامه‌ها موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با انتقاد از عدم برپایی مراسم مذهبی توسط برخی هیئت‌ها اظهار داشت: مجالس امام حسین (ع) تعطیلی بردار نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری، آئین‌ها و مجالس عزاداری امسال در تاریخ ماندگار شده است.

وی با اظهار اینکه مقام معظم رهبری از برپایی مراسم و محافل عزاداری ابراز خرسندی و رضایت کرده‌اند، با اشاره به اربعین حسینی یادآور شد: فضای شهرها را اربعینی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه در سال‌های گذشته شمار زیادی از مردم به پیاده روی اربعین اعزام می‌شدند و امسال با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، خواستار برپایی پرشور آئین‌های اربعین در استان شد و گفت: بایدد فضای شهر و استان را اربعینی کنیم.

حجت الاسلام شکریان یادآور شد: در شهرها باید جایی برای زیارت اربعین مشخص شود و همه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن فضا حضور یابند و زیارت اربعین قرائت شود.

وی خواستار برگزاری پررنگ آئین‌های مراسم‌های دهه صفر شد و گفت: باید این آئین‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

کد خبر 5026106
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.