پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فضای خالی ادارات مازندران به فضای سبز تبدیل می‌شود

0

احمد حسین زادگان روز یکشنبه در حاشیه مراسم غرس نهال در محوطه فرمانداری بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : مراقبت و نگهداری از نهال غرس شده مهم تر از کاشت یک نهال است لذا نگهداری از نهال غرس شده یک ضرورت است.

وی ادامه داد: امروز همه ما باید تلاش کنیم تا نهالی  که غرس می‌شود با مراقبت و نگهداری به درخت تنومند تبدیل شود و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که تنها دغدغه کاشت نهال داشته باشیم و پس از آن وظیفه خود را تمام شده تلقی کنیم . باید در نگهداری و حفظ این نهال اهتمامی جدی در تک تک شهروندان مازندرانی وجود داشته باشد.

حسین زادگان وجود محوطه خالی و بلااستفاده در ادارات استانی سرسبز با خاک حاصلخیز و بارور مانند مازندران را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد : فضای خالی محوطه و حیاط  برخی از ادارات مازندران مانند فرمانداری بابل مکان مناسبی برای ایجاد فضای سبز است و نباید بلااستفاده رها شود.

وی با اظهار این که فضای سبز شهری در مازندران از میانگین کشوری کمتر است ، افزود : تمامی ادارات مازندران باید از این ظرفیت استفاده و برای گسترش فضای سبز تلاش کنند.

 بر اساس آمارهای رسمی ، سرانه فضای سبز شهری در استان سرسبز مازندران حدود ۶.۴ متر مربع و نصف میانگین کشوری است.

در تعریف استاندارد فضای سبز شهری به منطقه ای پوشیده از گیاه در داخل و اطراف شهرها گفته می شود که دارای سه کارکرد مهم تعدیل و تلطیف هوا ، زیبایی آفرینی و نشاط اجتماعی است.

اصلی ترین مشکل در ایجاد فضای سبز شهری در مازندران فقدان یا محدودیت زمین است و محیط شهری در این استان بر خلاف سایر مناطق کشور بسیار محدود است و محدوده های حاشیه ای شهرهای استان نیز دارای ارزش کشاورزی و طبیعی بالایی هستند . محدودیت زمین در مازندران نه تنها ایجاد فضای گسترده سبز شهری را مانع می شود، بلکه عدم تغییر کاربری برخی از اراضی نیز پاشنه آشیل برخورداری مناطق شهری مازندران از فضای سبز است.
همزمان با دومین روز از دهه فجر چند طرح اقتصادی و بهداشتی امروز یکشنبه با حضور استاندار مازندران در شهرستان بابل به بهره برداری خواهد رسید.

در دهه مبارکه فجر امسال ۷۲ طرح با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال در بابل افتتاح  می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.