پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فضاسازی بین‌الحرمین در پیاده‌راه آیت‌الله کریمی بابل + عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، پیاده راه آیت‌الله کریمی برای ایام محرم و صفر به شکل بین‌الحرمین فضاسازی شد و در واقع این اتفاق برای نخستین‌بار در مازندران انجام شد.

 

سیدمجتبی حکیم شهردار بابل در این زمینه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان بابل با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار کرد: برپایی عزای حضرت سیدالشهدا(ع) مهمترین راهبرد فرهنگی تشیع برای رساندن پیام حسینی در قرون متمادی بوده و برپادارندگان مجالس اشک بر حضرت، پیوستگان به قافله کربلا هستند.

شهردار بابل در این زمینه گفت: شهرداری به سبب فضای مناسب پیاده‌راه آیت‌الله کریمی این فضا را برای برگزاری این مراسم انتخاب کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این فضاسازی‌ها به منظور بیان اهمیت واقعه کربلا، انتقال پیام عاشورا و ترویج فرهنگ عاشورایی و مفاهیم ارزشمند محرم است، ادامه داد: این فضا به مدت پنج روز پیاده‌سازی و کار طراحی آن انجام شد و از روز عاشورا تا پایان صفر به مدت ۴۵ روز در اختیار عاشقان حسینی قرار دارد.

 

شهردار بابل با اشاره به استقبال پرشور مردم از این برنامه برای تداعی با بین‌الحرمین کربلای معلی، گفت: چنان فضاسازی این مکان به نحو احسن انجام شده که دوستاران اهل بیت(ع) در این مکان اقدام به خواندن زیارت عاشورا، قرآن و دعا می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی، امسال فضاسازی شهر بابل با توجه به شرایط کرونایی، متفاوت با سال‌های قبل و با شور و حال خاصی اجرا شده است، افزود: یکی از برنامه‌های ایام محرم عزاداری و مقتل خوانی صبح عاشورا در محوطه باغ ملی برای نخستین‌بار از سوی شهرداری بابل بوده است.

 //۸۶۰۴۰/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.