پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فسادهای پنهان و آشکار قابل تحمل نیست/ عزم جزم مجلس یازدهم در مبارزه با فساد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: علی بابایی‌کارنامی امروز درباره اراده و جدیت مجلس یازدهم باتوجه به بیانات اخیر رهبری در بحث مبارزه با فساد و قطع کردن دست مفسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: یکی از رویکردهای قوای سه گانه براساس مطالبات رهبری بحث مبارزه با فساد است که به‌صورت جدی در مجلس یازدهم دنبال خواهد شد.

*فسادهای پنهان و اشکار برای مردم قابل تحمل نیست

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در دستگاه‌ها فسادهای پنهان و آشکار بوده که برای مردم قابل تحمل نیست، افزود: از این منظر به مسوولان دستگاه‌های اجرایی تاکید شده که مبارزه با فساد یکی از کلیدواژه‌های اساسی آنان باید باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  عزم مجلس جزم است که علیه فساد به صورت ریشه‌ای مقابله کند که این راه باید ادامه یابد، اضافه کرد: در این زمینه باید مدلی تعریف شود که به طور شعاری و یک روزه و دو روزه نباشد.

*اقدام عاجل در تدبیر لوایح و برنامه‌های مبارزه به فساد

بابایی کارنامی با اعلام اینکه در تدبیر لوایح و برنامه‌های مبارزه به فساد اقدامات عاجل در دستور کار است، تصریح کرد: باید دلیل فساد ریشه یابی شود و در این زمینه مجلس و دولت باید جدی‌تر ورود پیدا کرده و  قوانین نیز فسادستیز باشد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که داریم این است قبح فساد امروزه در جامعه شکسته شده که فضا باید منطقی و با حساب و کتاب باشد که در این زمینه ابزارهای مثل استیضاح، سوال، تذکر وکمیسیون‌های تخصصی اصل ۹۰  در دستور کار است.

*ضرورت همکاری مردم

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته باتوجه به شانیت مجلس، باید اشراف بر ریشه‌های فساد داشته باشد.

بابایی‌کارنامی با تاکید بر لزوم همکاری مردم، خاطرنشان کرد: ساده‌ترین کار این است کسی نباید جرات فساد داشته باشد و هیچ کس نباید به خودش اجازه دهد که امیدواریم بتوانیم جز کشورهایی فسادستیز توام با ساختار مردم‌سالاری باشیم.

 /86034/ع/و

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.