پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فروش پنج میلیارد ریالی صنایع دستی مازندران در شب یلدا

0

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه با اشاره به برگزاری ۹ نمایشگاه صنایع دستی ویژه شب یلدا در استان گفت: ۷۰ هنرمند در این نمایشگاه محصولات خود را ارائه کردند.

وی اظهار داشت: جشن یلدای امسال متفاوت تر از سالهای دیگر بود و با محوریت بوم‌گردی های استان برگزار شد تا شکل سنتی و تاریخی جشن ها در مازندران برای گردشگران به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، گفت: در این نمایشگاه محصولات رشته های شاخص استان، حصیربافی، لاک تراشی، نساجی سنتی، البسه محلی، تابلو فرش و دست بافته های داری، در شهرستان های ساری، نکا، بابل، تنکاین، گلوگاه و کلاردشت، به نمایش درآمد.

فرزانه با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در راستای فروش و رونق بازار گفت: برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه در سه ماه پایانی سال ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش های رسمی هنرمندان استان در نیمه نخست امسال ۱۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروختند که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش است.

استان مازندران دارای ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی است که از این تعداد حدود هشت هزار نفر دارای شناسه صنعت دست هستند و به طور رسمی در ۳۵ رشته فعالیت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.