پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرودگاه رامسر مقصد پروازهای داخلی و خارجی می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش امیر مکری پیش ازظهر دوشنبه در آئین بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر با بیان اینکه فرودگاه رامسر دارای ۵۳ سال قدمت است و امروز بزرگترین پروژه در آن بهره برداری شده است، افزود: باند جدید فرودگاه رامسر به مساحت یک و نیم هکتار، دارای موج شکن با باند بتنی با عرض ۷۰ متر، دو دهنه پل به طول ۲۱۰ متر، تاکسی وی به مساحت ۱۱ هزار و ۶۰۰ متر مربع، چراغ روشنایی و غیره است و امکان پذیرش هواپیماهای باریک پیکر با ظرفیت ۱۵۰ مسافر را دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به مصوبه دولت در خصوص ایجاد مناطق آزاد در کشور، نقش فرودگاه رامسر به عنوان زیرساخت گردشگری در تمامی حوزه‌ها در سطوح بین المللی و داخلی و در اقتصاد و فرهنگ منطقه حائز اهمیت است، گفت: با استفاده از ظرفیت گردشگری تاکنون به مسیرهای اصفهان، اهواز، شیراز، تبریز و کیش و پروازی خارجی به مقاصد آستراخان، دوحه، نجف و.. فراهم شده است.

امیر مکری با بیان اینکه فرودگاه نقش بزرگی در توسعه صنایع استان‌های مازندران و گیلان دارد، با اشاره به اینکه طرح توسعه فرودگاه رامسر در سال ۱۳۸۸ کلید خورد، خاطرنشان کرد: رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر با اختصاص اعتبارات ملی انجام شد وبا تکمیل توسعه پروازها و کمک ناوبری ظرفیت پذیرش فرودگاه تا سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: در فرودگاه رامسر ۱۶ ایرلاین با ناوگان مجهز امکان پرواز دارند و بیش از ۷۰ درصد پروازهای کشور در فرودگاه رامسر برقرار می‌شود.

کد خبر 4933711
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.