پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرهنگ حجاب و عفاف باید صورت ارزشی گسترش یابد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، احمد حسین زادگان سه شنبه شب در آئین افتتاح نمایشگاه مد و پوشش اسلامی با عنوان ” پارسی پوشی ” در محل نمایشگاه بین المللی مازندران در قائمشهر در جمع خبرنگاران افزود: گفت: در اینگونه نمایشگا هها تولید کنندگان با حضورشان نه به فکر سود و زیان بلکه به صورت ارزشی در حال گسترش فرهنگ عفاف و حجاب هستند.

وی یکی از اهداف برپایی نمایشگاه پارسی پوشی در مازندران را در کنار گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، تحقق شعار رونق تولید دانست و افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگان در تولیداتشان حمایت از تولید ایرانی و سلیقه و ذائقه ایرانی را مورد توجه قرار داده‌اند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه نمایشگاه مد و لباس در استان برای دومین سال برگزار می شود، تاکید کرد: یکی از سیاست های جدی دولت تدبیر و امید حمایت از تولید به دور از شعارزدگی و به صورت مستمر است و قطعاً در این زمینه تولید کنندگانی که بتوانند به بیشترین نیاز جامعه بویژه اقشار آسیب پذیر و طبقه متوسط پاسخ بدهند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی حمایت از تولید پوشاک داخلی با نگاه به پوشش ایرانی – اسلامی را یکی از اولویت‌ها در سال رونق تولید برشمرد و گفت: اینگونه رویکردها در تولید قطعاً مورد حمایت قاطبه جامعه است بویژه اینکه تولیدات با کیفیت با قیمت مناسب هم عرضه می شود.

حسین زادگان افزود: حمایت دولت از تولید تنها به کارخانه ها و کارگاهها خلاصه نمی شود، بلکه دامنه اش با اشتغال خانگی را هم در بر می گیرد و در این زمینه تسهیلات ارزان قیمت بر اساس میزان اشتغال زایی و تولید در اختیار تولیدگران قرار می گیرد.

استاندار مازندران یکی از سیاست های محوری دولت تدبیر و امید را حمایت از بانوان در عرصه های مختلف از جمله مناصب مدیریتی و هدایت و مدیریت کارگاهها و واحدهای تولیدی معرفی کرد و اظهار داشت: بانوان تولید کننده از جمله در مشاغل خانگی بویژه آنانی که در زمینه تولید پوشاک با نگاه به گسترش فرهنگ حجاب و عفاف فعالیت دارند می توانند برای درخواست تسهیلات به امور بانوان در فرمانداری ها مراجعه کنند و بخش امور بانوان در فرمانداری ها هم باید خود را وقف حمایت از تولید کنندگان کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران عرضه تولیدات در نمایشگاه ها را یک مزیت برای تولید کننده نیز برشمرد و توضیح داد: در اینگونه نمایشگاه ها آنها می توانند با ذائقه و سلیقه اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند که به طور قطع اینگونه تعامل میان تولید کننده و مصرف کننده بیشتر به رونق تولید داخلی کمک خواهد کرد.

وی به بخش جانبی نمایشگاه مد و لباس ایرانی – اسلامی در قائمشهر نیز به عنوان یکی از مزیت های نمایشگاه یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه علاوه بر عفاف و حجاب، بخش مشاوره و پاسخگویی به سئوالات و شبهه های اعتقادی و دینی هم وجود دارد که بار فرهنگی آن را پر رنگ تر می کند.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه مد و لباس می تواند معرف خوبی برای تولیدکنندگان باشد تا بیشتر مورد حمایت قرار گیرند، خواستار برخورد فعال تولید کنندگان با مصرف کنندگان و سنجش سلیقه و ذائقه آنان برای اصلاح و بهینه کردن محصولشان شد.

استاندار مازندران گفت: لازم است رسانه ها و دستگاههای فرهنگی و شهرداری ها هم در زمینه معرفی نمایشگاه و تولیدات آن فعال تر برخورد کنند تا تولید کنندگان داخلی بتوانند تامین کننده نیازهای کشور باشند و علاوه بر این به بازارهای خارجی هم راه یابند.

نمایشگاه مد و پوشش اسلامی پارسی پوشی با ۴۰ غرفه و شرکت تولیدکنندگانی از استان های مختلف تا ۹ تیر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران در قائمشهر برای بازدید علاقه مندان دایر است.

۷۳۳۴/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.