پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرهنگیان پژوهشگر مازندران تجلیل شدند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میاندورود، اسفندیار نظری امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره‌ها و مسابقات معلمان و دانش آموزان پژوهنده استان، اظهار داشت: علم ،تحقیق ،فناوری و کارآفرینی از ارکان امنیت ملی،قدرت اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی و از پیش نیازهای توسعه کشور هستند.

وی با بیان اینکه انسان محور توسعه است افزود: آموزش و پرورش و آموزش عالی در تربیت و توسعه منابع انسانی کارآمد می تواند و باید موثر باشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: توسعه، پیوندی ناگسستنی با علم و فناوری دارد و توجه به این مهم نیازمند نگاهی مسئولانه و برنامه محور متناسب با نیازهای کشور است.

وی با بیان اینکه انسان‌های متفکر و اندیشمند موتور پیشرفت و توسعه هستند، تصریح کرد: انسان متفکر انسان توسعه یافته ای است که می تواند در رفع مسائل اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی و سیاسی گام‌های موثر بردارد.

نظری خاطرنشان کرد: مدیران باید بپذیرند که در عصر دانش و اطلاعات و توسعه دانایی و خلاقیت زندگی مدیریت می کنند. و خلاقیت فرصتی مناسب برای پویایی و توسعه تعلیم و تربیت است.

وی، ابزارهای هوشمند،فرهنگ و آموزس و پژوهش را از مولفه‌های موجود یک جامعه برشمرد و افزود: دانش آموزان باید نسبت به پدیده‌های پیرامون خود سه سئوال چبستی، چرایی و چگونگی را مطرح کنند و پاست به این سه پرسش ،دانش آموزان ما پرسشگر،پژوهشگر به بار می آورد.

نظری ادامه داد: بنابراین رویکرد در تالیف کتب، پرورش روحیه پرسشگری و پژوهشگری است و ازدوباره کاری و اتلاف منابع جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش گام نخست برای تولید ملی است، افزود: توسعه علمی،صنعتی، فرهنگی و اجتماعی در هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی برخوردار نیست.

نظری بیان کرد: سهم پژوهش در کشورهای صنعتی 5 درصد تولید ناخالص ملی و در کشور ما حدود نیم درصد است و اینکه سرمایه انسانی در هر کشور، عامل اصلی توسعه پایدار است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: این مسابقات و جشنواره ها با هدف ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان ،آشنا سازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش های کاربردی ساختن علوم مختلف،ارتقاء سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان و ارتقای علمی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور به عنوان نیروهای بالقوه علمی در مهارت آفرینی و توانمندسازی دانش آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اقدامات پژوهشی در آموزش و پرورش به دو دسته دانش آموز پژوهی و معلم پژوهی تقسیم می شوند که  با گسترش پژوهش سراها این دو اقدام گسترده شده است.

نظری تصریح کرد: با توجه به رویکردهای نوین در آموزش و پرورش بجای پرورش دانش آموزان حافظه محور به تربیت دانش آموزان پژوهنده توجه شده است.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.