پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرهنگیان در کدام مناطق مازندران حق مرزی دریافت می‌کنند ؟

0

بر اساس تعریف ؛ مناطق مرزی به آن دسته از سطوح تقسیماتی گفته می شود که با کشورهای همسایه مرز مشترک دارند.

مازندران به خاطر داشتن حدود ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی با کشورهای حوزه دریای خزر ، استان مرزی محسوب می شود و بر این اساس ۱۵ شهرستان این استان دارای مناطق مرزی اعم از شهر و بخش هستند.

وزارت کشور اعلام کرده است که با ابلاغ اصلاحیه جدید ، تمامی دستورالعمل های قبلی لغو می شود و هرگونه اقدام باید بر اساس تقسیم بندی جدید باشد. 

رامسر ، نوشهر ، نور ، چالوس ، عباس آباد ، محمود آباد ، فریدونکنار ، بابلسر ، تنکابن ، جویبار ، ساری ، میاندرود ، نکاء ، بهشهر و گلوگاه شهرستان هایی هستند که به خاطر داشتن نوار ساحلی ، شهرستان های مرزی مازندران به شمار می روند.

بر اساس اصلاحیه جدید ، تغییرات نوار مرزی در شهرستان های ساری ، تنکابن ، عباس آباد ، جویبار ، بابلسر و محمود آباد صورت گرفته است و در سایر شهرستان ها تغییری مشاهده نمی شود.

بر این اساس در شهرستان ساری که پیش از این روستاهای رودپی شمالی و شهر فرح آباد نوار مرزی محسوب می شدند ، در اصلاحیه جدید به بخش کلیجانرستاق و شهر پایین هولار تغییر کرده است.

برای شهرستان جویبار هم علاوه بر بخش گیلخواران ، بخش کوهیخیل به نوار مرزی اضافه شده است.

در شهرستان تنکابن هم که پیش از این روستاهای بخش مرکزی ، نشتاء و شهر شیرود نوار مرزی محسوب می شدند ، در اصلاحیه جدید شهر نشتارود هم به آن اضافه شده است.

برای شهرستان عباس آباد هم که تا پیش از این روستاهای بخش مرکزی ، سلمانشهر و کلار نوار مرزی محسوب می شدند ، در اصلاحیه جدید شهرهای سلمانشهر و کلارآباد هم اضافه شده است.

در شهرستان بابلسر هم شهر بهنمیر به مجموعه روستاهای بخش مرکزی و بخش بهنمیر اضافه شده است.

برای شهرستان محمود آباد هم در کنار تمامی روستاهای بخش مرکزی و سرخرود ، شهر سرخرود هم اضافه شده است.

مزیت‌های نوار مرزی 

بر اساس گزارش های رسانه ای مدیران امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ، فرهنگیانی که در مناطق مرزی خدمت می کنند همانند مناطق بد آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته فوق العاده شغل استفاده می کنند.

در نظر گرفتن فوق العاده شغل نوار مرزی در قانون مدیریت خدمات کشوری هم برای فرهنگیان تصریح شده است از جمله در بند یک ماده ۶۸ آمده است : کارکنانی که در مناطق بد آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته فعالیت می کنند از فوق العاده شغل استفاده می کنند.

بر اساس مقررات و دستور العمل های قانونی وزارت کشور در ۱۶ استان کشور که مرزی قلمداد می شوند ، دریافت حق نوار مرزی برای هر استانی متفاوت است و یکی از ملاک های مهم تعریف مناطق و نقطه مرزی است.

اگر چه مبلغ حق نوار مرزی در هر منطقه بستگی به قانون دارد ، ولی فوق العاده شغل مناطق کمتر توسعه یافته و بد آب و هوا بر اساس درصدی از حقوق ثابت فرهنگیان تعریف و پرداخت می شود و مهم تر از همه به مدرک تحصیلی فرهنگیان هم بستگی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.