پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرماندار چالوس بر آمادگی دستگاه‌ها هنگام بارندگی پائیزی تاکید کرد

0

محمد ناصر زندی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گفت : با توجه به اقدامات صورت گرفته در تابستان امسال به منظور آمادگی برای بارش های شدید باران ، در بارندگی  اوایل هفته جاری شاهد کاهش خسارات در این شهرستان بودیم.

وی افزود : باید دستگاه‌های اجرایی در این حوزه علاوه بر هوشیاری و هماهنگی لازم ، اقدامات لازم را با هدف پیشگیری‌ از آسیب ‌های ناشی از بارندگی در اولویت کاری خود قرار دهند.

فرماندار چالوس به موضوع اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی هم اشاره کرد و گفت: تمامی دهیاران، اعضای شورا روستا و پیمانکاران دستگاههای اجرایی باید از به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در منطقه خودداری کنند در غیر این صورت با مسئولان مربوطه برخورد جدی خواهد شد.

زندی از دستگاههای خدمات رسان خواست دقت لازم را داشته باشند تا از ماده چهار قانون برای دادن خدمات به ساخت و سازهای غیر مجاز که بعد از سال ۹۶ انجام شده سوء استفاده نشود.

مطابق ماده ۴ این قانون ‘دستگاه های مسئول موضوع این قانون می‌توانند نسبت به برقراری انشعاب های غیردائم خدمات عمومی، موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی صلاح اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تولید و سرمایه گذاری برای ارتقای و شکوفایی شهرستان از تمامی دستگاهها خواست با جدیت و در کمترین زمان موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری بخش خصوصی و تولید را بردارند.

فرماندار چالوس همچنین با اشاره به تلاش ناجیان غریق در مدت اجرای طرح های سالمسازی دریا گفت:  به لطف هوشیاری و زحمات ستاد ساماندهی سواحل و ناجیان شهرستان چالوس امسال بدون مغروق بود که یک موفقیت محسوب می شود.

زندی همچنین با اشاره به جا به جایی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس گفت : جا به جایی رئیس این اداره بدون هماهنگی و اخذ نظر فرمانداری صورت گرفته و به همین خاطر حق شرکت در این جلسه را ندارد.

وی افزود : انتخاب رئیس جدید اداره منابع طبیعی بدون هماهنگی با فرمانداری یعنی رعایت نکردن اخلاق اداری و حرفه ای است.

در این جلسه  از زحمات هشت ساله مهرداد خزایی رئیس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس و کلاردشت با اهدای لوح و هدایایی توسط فرماندار، نماینده مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران تقدیر شد.

براساس برآوردهای اولیه باران سیل آسای اوایل هفته در منطقه بیش از ۴۰ میلیارد ریال به زیر ساخت های شهرستان چالوس خسارت وارد کرد.

شهرستان چالوس با جمعیت ‎ ۱۱۶هزار نفر دارای بیش از ‎ ۱۰۰روستا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.