پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرش کلاردشت ثبت جهانی می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسینقلی قوانلو ظهر شنبه در نشست بررسی مشکلات و موانع فراروی فرش سنتی و دستبافت استان با بیان اینکه فرش ایرانی همواره به عنوان یکی از مهمترین اقلام در حوزه تولید و به خصوص در زمینه صادرات غیر نفتی بوده که می‌تواند برای کشور ارزآوری به همراه داشته باشد، به پیشینه استان مازندران در زمینه تولید فرش و قالی دستباف اشاره و افزود: هم اکنون در استان مازندران تعداد ۴۶ هزار نفر قالیباف که دارای کارت بافندگی هستند مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: در همین راستا تعداد چهار مجتمع قالیبافی در مازندران وجود دارد که به دنبال آن هستیم تا با تقویت بازارهای قدیمی به بازارهای جدید ورود پیدا کنیم.

رئیس سازمان صمت مازندران به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح فعالان فرش دستباف مازندران اشاره و افزود: به مدت ۷۰۰۰ نفر ساعت تاکنون کلاس‌های بهبافی، طراحی و رنگرزی در استان برگزاری شده است.

قوانلو به پیگیری‌های انجام شده در خصوص ثبت جهانی فرش دستباف کلاردشت اشاره و تصریح کرد: ایجاد سایت فروشگاهی، بازارچه دائمی فرش دستباف، استفاده از ظرفیت هتل‌ها و اماکن گردشگری در خصوص عرضه و نمایش فرش دستباف، ایجاد فروشگاه مجازی برای عرضه تولیدات فرش دستباف استان و همچنین اختصاص فضای نمایشگاهی مرتبط با فرش در نمایشگاه‌های تخصصی به صورت رایگان از دیگر برنامه‌های این سازمان در سالجاری برای این حوزه است.

کد خبر 4976792
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.