پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فراهم شدن شرایط کشت در ۲ هزار هکتار از شالیزارهای جویبار

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۱۰۵ طرح برای اشتغال‌زایی ۲۳۰ نفر در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: مبلغ ۶۳ میلیارد تومان به این طرح‌ها اختصاص یافت که این روند در سال جدید با قدرت پیگیری خواهد شد تا جوانان خلاق و مبتکر روستایی بتوانند از این حمایت‌ها در جهت تحقق خودکفایی، رفع موانع و رونق تولید بهره‌مند شوند.

وی به برگزاری همزمان دو انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که شرایط جدیدی از کار و تلاش را پیش روی ملت قرار داده اشاره کرد و گفت: به‌کارگیری نیروهای جدید و تازه‌نفس در بدنه دولت و همچنین پارلمان محلی و کارگزاران روستایی(دهیاران ) امیدواریم فضای جدید زمینه‌ساز تحول اساسی برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار در همه زمینه‌ها به‌ویژه اقتصادی شود.

بخشدار مرکزی جویبار بیان کرد: ده‌ها طرح زیربنایی روستایی شامل طرح هادی روستایی به‌ویژه در منطقه پهناب‌، تعریض و  بهسازی معابر روستایی، جاده‌های مواصلاتی، اجرای طرح پایش تصویری و پارک بوستان روستایی با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در سطح بخش مرکزی جویبار اجرا شد.

وی اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از پل سردار حاج قاسم سلیمانی محور جویبار به پایین رودپشت (جنب پل تاریخی سیکا پل) اتفاق خوبی بود که به یک دهه انتظار پایان داد.

این مسؤول به کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی کانال اضطراری انتقال آب سد مرحوم صالحی مازندرانی به رودخانه سیاهرود جهت مقابله با بحران احتمالی خشکسالی اشاره کرد و افزود: تحقق این مهم بارقه امید و فصل جدیدی از تلاش و بهبود کمی و کیفی محصولات به‌ویژه برنج را  پیش روی کشاورزان حاشیه رودخانه سیاهرود قرار خواهد داد.

مدانلو ادامه داد: این پروژه زیربنایی آب شالیزاری مورد نیاز، بیش از ۲۰ روستا با وسعت تقریبی ۲ هزار هکتار  را فراهم می‌کند که هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط سازمان آب منطقه‌ای استان در حال اجرا است.

وی یادآور شد: این پروژه حیاتی نتیجه پیگیری ۵ ساله مسؤولان محلی و کشاورزان منطقه است که‌ با حمایت همه جانبه مسؤولان شهرستانی، استانی نمایندگان و مجلس شورای اسلامی با جدیت در حال اجرا است.

بخشدار مرکزی جویبار بیان کرد:  تکمیل سالن ورزشی روستای آستانه‌سر، آسفالت راه روستایی به طول ۳ کیلومتر که بیش از ۱۰ سال به طول انجامید، اجرای طرح مرحوم علامه حسن‌زاده آملی و کاشت نهال در سطح بخش مرکزی در آستانه سال جدید و هفته منابع طبیعی به تعداد تقریبی ۷ هزار اصله نهال به همت شوراهای اسلامی و دهیاران از دیگر اقدامات مهم بوده است.

این مسؤول در پایان گفت:  امیدواریم در سال جدید در سایه تعامل و همدلی مردم و مسؤولان، اقدامات و برنامه‌های شایسته‌تری در سطح بخش محقق شود که در این زمینه تلاش همه مسؤولان اجرایی شهرستان جای تقدیر دارد.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.