پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فجر 42|پایبندی به عهد پیرمرد ۸۰ ساله در جشن انقلاب

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  امروز مردم ولایت مدار چالوس با شکوه هر چه بیشتر ۲۲ بهمن را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با بوق و کرنا، رژه موتوری و خودرویی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

تظاهرات و شرکت اقشار مختلف مردم در راهپیمایی، صحنه نمایش بیداری و هوشیاری ملت، اتحاد و همدلی مردم را در پی دارد، در میان جمعیت پیر و جوان، بزرگ و کوچک و کودکانی که با قلب صاف همچون فرشته پرچم مقدس را بالای سرشان تکان می‌دهند، به چشم می‌خورد.

ناگهان پیرمردی را دیدیم که در سکویی نشسته بود، جلوتر رفتیم با او به گفت‌و‌گو پرداختیم؛ پدر جان! چرا باوجود شیوع کرونا به راهپیمایی آمدی؟ بیان کرد؛ وظیفه دارم و با خودم عهد بستم که تا زنده‌ام این روز را در کنار مردم جشن بگیرم، از سال ۱۳۵۷ تا به امروز در تمامی راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن شرکت کردم.

پرسیدیم؛ خاطره‌ای از بهمن ۱۳۵۷ دارید؟ گفت؛ زیاد خاطره ندارم ولی این را می‌دانم به مدت ۱۰ شب رفته بودیم تهران در یک مسجد خوابیدیم تا امام بیاید، در این میان افرادی می‌آمدند و مردم را از کشتار می‌ترساندند، عده‌ای اندکی از این حرف‌ها و از رعب و وحشت مرگ فرار می‌کردند ولی ما ماندیم! تا آخر می‌مانیم….

ادامه دادیم؛ پدر جان! از نظر شما این راهپیمایی چه پیامی دارد؟ مفید و مختصر جواب داد: شخص است اینکه این انقلاب همیشه زنده می‌ماند….

وی در پایان هر جواب خطاب به جوانان گفت: جوانان قدر انقلاب را بدانند، ما هر چه داریم از انقلاب است، جوانان از زجر زندگی قبل انقلاب چیزی نمی‌دانند..

به گزارش فارس؛ این بزرگ‌مرد بعد از خداحافظی زیر لب برای سلامتی رهبر انقلاب و عاقبت به خیری جوانان دعا می‌کرد، پیرمرد ولایت‌مدار خدا را شاکر بود که در جشن ۴۲ سالگی انقلاب هم شرکت کرد و به عهد خود پایبند ماند! //فارس

 /۳۱۴۱/ع

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.