پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فجر ۴۴| افتتاح 56 پروژه کشاورزی با اعتبار 186 میلیاردی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی درباره افتتاح پروژه‌های کشاورزی در دهه فجر امسال اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۶ پروژه  تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی با ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار با رویکرد دانش‌بنیان افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

عنایتی ادامه داد: افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها در راستای کمک به افزایش تولید، حفظ و پایداری امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی افتتاح و بهره‌برداری می رسد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی برای ۲۱۰ نفر ایجاد اشتغال مستقیم  و ۳ هزار و ۸۸۰ خانوار از مزایای این طرح‌ها برخوردار می‎‌شوند.

عنایتی با بیان اینکه ۳۴ پروژه آب و خاک با اعتبار ۲۷.۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و ۳ هزار و ۷۴۰ خانوار از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند، ادامه داد: ۳ پروژه صنعت دام و طیور با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این طرح ها برای ۱۷ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به افتتاح ۷ پروژه صنایع با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ایجاد اشتغال برای ۶۹ نفر اشاره کرد و گفت: ۵ پروژه باغبانی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۵۴ نفر در ایام اله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد .

وی درباره طرح‌هایی که در ایام اله دهه فجر در بخش کشاورزی مازندران کلنگ‌زنی خواهد شد اشاره کرد و افزود: ۷ پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پیش‌بینی ایجاد شغل برای ۶۸ نفر از جمله پروژه های قابل کلنگ زنی در این ایام است.

عنایتی اظهار کرد: گلخانه گل و گیاه زینتی، سبزی و صیفی، محصولات باغی، پرورش گوزن و بسته‌بندی انواع میوه و سبزیجات منجمد از جمله پروژه‌هایی است که در ایام اله دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی دهه فجر انقلاب اسلامی را برگ زرین دفتر پر افتخار انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: دهه فجر امسال دهه تبیین و آگاهی مردم از خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه در بخش کشاورزی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی سازمان جهادکشاورزی مازندران برنامه ریزیهای لازم برای مشارکت خودجوش مردم به ویژه بهره برداران بخش کشاورزی و برگزاری هرچه باشکوه تر جشن های انقلاب از طریق مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها و کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر را انجام خواهد داد.

وی بر بازگویی دستاوردهای مهم انقلاب در بخش کشاورزی، در ایام دهه فجر برای مردم تاکید کرد و یادآور شد: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین و انتقال ارزش ها، خدمات و دستاوردهای نظام به خصوص در بخش کشاورزی به نسل جوان است.

گفتنی است مازندران رتبه نخست تولید ۲۰ محصول کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.