پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فجر۴۴| دانش‌آموزان مازندرانی به برکت انقلاب دلگرم شدند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مهدی استادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی در حوزه احداث و تجهیز مدارس و اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه اظهار کرد: در طول ۴۴ سال بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ۳هزار و ۱۳۱ مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان دادیم که از این تعداد ۶۲۵ مدرسه به‌صورت مشارکتی بوده که با کمک خیران مدرسه‌ساز صورت گرفت.

وی افزود: حدود ۱۸هزار و ۴۸۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل شده و از این تعداد حدود ۳هزار و ۴۸۱ کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز یا با مشارکت آنان یا با کمک صد درصدی آنان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران بیان کرد: تعهدات خیران از ابتدای انقلاب تاکنون به آموزش و پرورش، اهدا داشتند ۵۸۰ میلیارد تومان بوده که کمک خوبی بود و نشان از علاقه‌مندی مردم برای کمک به این حوزه دارد.

استادیان اضافه کرد: در این مدت ۳هزار کلاس درس تخریبی را بازسازی کردیم و تحویل آموزش و پرورش دادیم.

وی یادآور شد: همچنین یک‌هزار و ۷۴۱ کلاس را مقاوم‌سازی کردیم و حدود ۱۲هزار کلاس درس را توانستیم خدمات سیستم گرمایشی را نهادینه کنیم تا خطرات جانی که دانش‌آموزان را تهدید می‌کرده به‌واسطه بخاری‌های گازی و نفتی از بین برود و امنیت دانش‌آموزان تامین شود.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس مازندران تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات و اعتبار بسیار خوبی در بحث آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی صورت گرفته؛ در ابتدای این دولت اعتبارات دولتی ۲.۵ برابر شد به این معنا که در سال ۱۴۰۰ از ۱۴۸ میلیارد به ۳۷۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

استادیان ادامه داد: در بحث اعتبارات استانی هم اعتبارات ما دوبرابر شد که اتفاق بسیار خوبی بوده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای دولت سیزدهم ۵۶ پروژه توسط اداره‌کل نوسازی مدارس مازندران تحویل آموزش و پرورش استان شده است، گفت: این پروژه‌ها در قالب ۳۲۴ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان هزینه برداشت و ما توانستیم ۵۵ هزار مترمربع به فضای آموزش استان  اضافه کنیم.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان در بحث استاندادسازی سامانه‌های گرمایشی که یکی از بحث‌های مهمی در موضوع امنیت دانش‌آموزان است، اظهار کرد: ما از سال ۱۴۰۰ تاکنون توانستیم حدود ۴۰۰ کلاس درس را استانداردسازی کنیم و از بخاری‌های نفتی و گازی به سیستم پکیج و شوفاژ تبدیل کنیم و گرمای مطلوبی را برای کلاس‌های درس به ارمغان بیاوریم و به غیر از خطرات جانی بتوانیم بحث کمبود اکسیژن در کلاس‌ها را به‌نوعی از بین ببریم و درحال حاضر هم نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه این فعالیت گذاشتیم که انشاءالله بتوانیم به‌تدریج تمام سیستم‌های گرمایشی استان را به‌صورت استاندارد دربیاوریم.

استادیان با بیان اینکه درخصوص تجهیزات مدارس هم اعتبارات خوبی صورت گرفته است، افزود: نزدیک به ۱۰۳میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس مازندران خریداری کنیم که خبر خوب اینکه در کل دولت دوازدهم کل اعتبارات تجهیزات مدارس استان نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان بوده و همین اعتبارات در سال ۱۴۰۰ در مازندران ۱۰۷درصد رشد داشته است و نزدیک به ۹۶ میلیارد تومان اعتبارات در بحث تجهیزات لحاظ شد.

وی یادآور شد: در بحث مشارکت خیران ۲۶۹ میلیارد تومان در بحث اهدای زمین، مشارکت ساخت و تجهیزات داشتیم که گام خوبی بوده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در جهت رفع محرومیت‌زدایی و نگاه ویژه به مناطق محروم اعتبارات ویژه‌ای را در حوزه آموزش و پرورش اختصاص داد، خاطرنشان کرد: ازجمله طرح محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان اختصاص داد که توانستیم خیلی از مدارس برای ساخت مناطق محروم کمک بگیریم.

استادیان بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، این اعتبار بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان بوده و برای اینکه از کمک‌های مردمی استفاده کنیم و اقشار مختلف را در بحث مدرسه سازی سهیم کنیم آمدیم از طرح‌های مختلف استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز از دیگر طرح‌ها بوده است، اضافه کرد: در این زمینه توانستیم ۱۳۳ سرویس بهداشتی را در سال گذشته مرمت و بازسازی کنیم و این طرح ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم سرویس‌های بهداشتی بیشتری را بازسازی کنیم.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گفت: موضوع بعدی بحث آسفالت است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و توانستیم مدارس زیادی را آسفالت کنیم و همچنان این روند ادامه دارد.

استادیان با بیان اینکه برای تجهیزات مدارس تنوع خاصی لحاظ شده است، افزود: تنها ۱۸میلیارد تومان تجهیزات خاص هنرستانی برای آموزش و پرورش و هنرستان‌ها خریداری کردیم که با جدیدترین امکانات و تکنولوژی بوده است ازجمله دستگاه خرید دو پهباد با امکانات مه‌پاشی و عکاسی و تجهیزات خاص هنرستانی بوده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به توجه خاص دولت در بخث اشتغال‌آفرینی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان این اقدامات انجام شده که امیدواریم با تلاش دولت سیزدهم در بحث ساخت و ساز و تجهیزات مدارس بتوانیم گام‌های خوبی را در آینده برداریم و رضایت تمام مردم استان را فراهم کنیم.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اعلام کرد: در دهه فجر امسال ۱۸ پروژه با ۹۷ کلاس درس و ۲۱هزار و ۲۷۸ متر فضا در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهیم که از این تعداد پروژه ۹ پروژه با مشارکت خیران با ۶۸ کلاس درس احداث می‌شود.

استادیان اضافه کرد: در کنار آن بزرگ‌ترین پروژه آموزشی شمال کشور را حیات طیبه شهید سردار قاسم سلیمانی را در مرکز مازندران افتتاح خواهیم کرد که این پروژه در قالب ۱۰هزار مترمربع زیربنا  با ۱۲ کلاس ابتدایی با امکانات مجزا، ۱۲ کلاس متوسطه با دارا بودن سالن آمفی‌تئاتر، سالن ورزشی و زمین چمن ورزشی در قالب مدرسه سبز با آخرین امکانات روز را افتتاح خواهیم کردو تحویل مردم مازندران خواهیم کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.